مشخصات مقاله عنوان نشریه: مجله دانشكده پرستاري و مامايي اروميه اطلاعات شماره: زمستان 1389 , دوره 8 , شماره 4 ; از صفحه 229 تا صفحه 237 . عنوان مقاله: تاثير مدل همکار آموزشي باليني بر پيامد يادگيري باليني دانشجويان پرستاري نویسندگان: محمدپور يوسف*, خليل زاده حميده, حبيب زاده حسين, آهنگرزاده رضايي سهيلا, رسولي داوود آدرس: * ارومیه، کیلومتر 11 جاده سرو، پردیس نازلو، دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه چکیده: پيش زمينه و هدف: مدل همکار آموزشي باليني به معني مشارکت و همکاري بين مراقبان سلامت و مربيان دانشکده است و واقع بيني را براي محيط هاي کاري به ارمغان مي آورد در راستاي حل مشکلات آموزش باليني، از جمله تبحر پايين دانش آموختگان در زمينه کسب مهارتها و توانمندي هاي لازم در پايان دوره آموزش پرستاري و ضرورت استفاده از روش هاي نوين آموزشي براي ارتقاي کيفيت آموزش باليني، اين مطالعه به بررسي تاثير مدل همکار آموزش باليني بر يادگيري باليني دانشجويان پرستاري در مقايسه با روش متداول پرداخته است.مواد و روش ها: اين مطالعه از نوع نيمه تجربي بود. در طول يک ترم تحصيلي با روش سرشماري، دانشجويان پرستاري دانشکده پرستاري 30 نفر به صورت تصادفي به دو گروه تجربه 15 نفر و شاهد 15 نفرتقسيم شدند. گروه اول با روش همکار آموزش باليني آموزش ديدند و گروه دوم با روش متداول آموزش ديدند. پس از دو هفته يادگيري مهارتهاي باليني به وسيله چک ليست ارزيابي گرديدند و براي تجزيه و تحليل داده ها از آزمون هاي آماري t زوج و t مستقل آزمون فيشر و مجذور کاي استفاده شد.يافته ها . يافته هاي اين پژوهش اختلاف معنادا ري را در دو گروه تجربه و شاهد از نظر مهارتهاي باليني بين متغير رضايتمندي پرستاران منتخب باليني از نحوه کارآموزي دانشجويان و رضايت مندي دانشجويان پرستاري از مربيان همکار در دو گروه نشان داد.بحث و نتيجه ميزان يادگيري باليني دانشجويان در روش همکار آموزش باليني افزايش داشت. پيشنهاد مي شود با بکارگيري روش هاي آموزشي فعال، باعث مشارکت بيشتر دانشجويان با موضوعات آموزشي شده تا زمينه براي يادگيري بيشتر آنان فراهم شود. کلید واژه: آموزش باليني(Q2)مدل همکار آموزش باليني(Q3)يادگيري(Q2)آموزش پرستاري(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: آموزش پرستاریمحیط بالینیمهارت بالینیارزشیابی بالینیپزشکیروش تدریسمهارت های بالینیتفکر انتقادیعملکرد بالینیمحیط بالینیمهارت های تفکر انتقادیآموزش بالینی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: مشكلات آموزش باليني دانشجويان پرستاري در محيط هاي بالينيعوامل موثر بر آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان و مربيان باليني پرستاري (90-1389)تاثير بكارگيري مدل همكار آموزش باليني بر يادگيري باليني دانشجويان پرستاريتاثير مدل همكار آموزشي باليني بر پيامد آموزش باليني دانشجويان پرستاريبررسي تاثير مدل همكار آموزش باليني (CTA) بر كيفيت آموزش باليني به دانشجويان پرستاري در بيمارستانهاي منتخب علوم پزشكي تهران مقالات همایشی مرتبط: تاثیر مدل همکار آموزشی بالینی بر مهارت های بالینی دانشجویان ماماییتاثیر آموزش و ارزیابی بالینی به روش مجموعه کار بر یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری در محیط های بالینیتوانمندی های مربی بالینی پرستاری شاخص ترین عامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری: رویکرد دلفیادراک مربیان بالینی پرستاری از موانع آموزش بالینی چالش ها و راهکارها: یک مطالعه کیفیشکاف در محیط یادگیری بالینی: دیدگاه دانشجویان پرستاری ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 89 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی