برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1388 , دوره  5 , شماره  13 ; از صفحه 67 تا صفحه 79 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش ‌هاي فراشناختي بر عملکرد تحصيلي درس رياضي دانش‌ آموزان مقطع راهنمايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
هدف اين پژوهش بررسي تاثير آموزش ‌هاي فراشناختي بر عملکرد تحصيلي درس رياضي دانش ‌آموزان مقطع راهنمايي بود. به همين منظور 95 دانش آموز (46 دختر و 49 پسر) پايه دوم راهنمايي منطقه سردشت دزفول به روش تصادفي خوشه اي چند مرحله اي انتخاب و در دو گروه دختر و پسر آزمايش و کنترل (مجموعا 4 گروه) قرار گرفتند. در ابتدا، جهت پيش آزمون، نمرات رياضي دانش آموزان توسط يک آزمون معلم ساخته ارزيابي گرديد. سپس به مدت 12 هفته دو گروه آزمايشي دختر و پسر آموزش فراشناختي دريافت کرده، اما دو گروه کنترل دختر و پسر مطابق روش سنتي آموزش ديدند. در پايان آزمون معلم ساخته ‌اي جهت پس آزمون تهيه شده و به طور يکسان از دو گروه دختر و پسر (آزمايش و کنترل) به عمل آمد. نمرات به دست آمده از پيش ‌آزمون و پس ‌آزمون، با استفاده از آزمون تحليل واريانس دو راهه بين گروهي، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. از بررسي هاي انجام شده مي توان چنين نتيجه گرفت که آموزش هاي فراشناختي در بهبود عملکرد تحصيلي درس رياضي دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمايي، موثر بوده است. از طرفي يافته ها بيانگر عدم تاثير عامل جنسيت در عملکرد تحصيلي درس رياضي دانش آموزان مقطع راهنمايي بود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سراج خرمی، ن.، و برومندنسب، م.، و یگانه دوست، ع.، و رشتی، س. (1388). تاثیر آموزش ‌های فراشناختی بر عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش‌ آموزان مقطع راهنمایی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی), 5(13), 67-79. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=129832



Vancouver : کپی

سراج خرمی ناصر، برومندنسب مسعود، یگانه دوست عصمت، رشتی سارا. تاثیر آموزش ‌های فراشناختی بر عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش‌ آموزان مقطع راهنمایی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی). 1388 [cited 2021December06];5(13):67-79. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=129832



IEEE : کپی

سراج خرمی، ن.، برومندنسب، م.، یگانه دوست، ع.، رشتی، س.، 1388. تاثیر آموزش ‌های فراشناختی بر عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانش‌ آموزان مقطع راهنمایی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی), [online] 5(13), pp.67-79. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=129832.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 269 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی