برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه تاثير سه شيوه تمريني فيزيکي، ذهني و فيزيکي-ذهني بر يادگيري مهارت شوت بسکتبال

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

همان طور که از عنوان تحقيق بر مي آيد، هدف اصلي تحقيق حاضر بررسي تاثير سه شيوه تمريني فيزيکي، ذهني و فيزيکي-ذهني بر يادگيري مهارت شوت بسکتبال بوده است. لذا روش تحقيق از نوع نيمه تجربي است و به منظور تحقق اهداف تحقيق تعداد 60 نفر از دانش آموزان مقطع دبيرستان شهر تهران، که هيچ گونه سابقه آموزشي در زمينه ورزش بسکتبال نداشتند، انتخاب شده و در سه گروه 20 نفري همگن (بر اساس نتايج پيش آزمون) قرار داده شدند و تمرينات مورد نظر را به مدت 20 جلسه انجام دادند. جمع آوري اطلاعات لازم درباره چگونگي وضعيت (پيش آزمون) و پيشرفت (پس آزمون) آزمودنيها در مهارت شوت بسکتبال با استفاده از آزمون شوت در جاي «ايفرد» صورت گرفته است. به منظور تجزيه و تحليل داده ها و آزمون فرضيه ها از آزمونهاي آماري t همبسته و ANOVA يک طرفه استفاده شده است. تجزيه و تحليل نتايج حاکي است:
.1 هر سه شيوه تمريني (فيزيکي، ذهني و فيزيکي-ذهني) تاثير معني داري بر يادگيري مهارت شوت بسکتبال داشتند.
.2 بر اساس آزمون ANOVA، بين سه شيوه تمرين فيزيکي، تمرين ذهني و تمرين فيزيکي-ذهني در توسعه و بهبود مهارت شوت بسکتبال اختلاف معني داري مشاهده نشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 187
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی