برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل اثر تجارت الکترونيکي بر رشد ارزش افزوده و بهره وري کل عوامل در بخش صنعت استان تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

امروز مبحث تجارت الکترونيکي به عنوان يکي از مهمترين مسايل و دانش روز مطرح مي شود و دغدغه بنيادين کشورهاي توسعه نيافته و يا در حال توسعه است، زيرا اينگونه کشورها مي دانند با کوچکترين کوتاهي در اين زمينه، به زودي به طور کامل از ميدان تجارت جهاني کنار مي روند و همين بهره اندک خود را نيز به کشورهاي توسعه يافته صنعتي که با اين تجارت نوين همگام شده اند، خواهند سپرد.
در عصر حاضر در زمينه بازرگاني، روش تجارت سنتي پاسخگوي رشد سريع فناوري، افزايش توليد و تقاضا نيست زيرا روشهاي مبتني بر کاغذ، متضمن تاخيرها و هزينه هاي فراوان بوده است. فواصل جغرافيايي زياد، تفاوت زبانها و فرهنگها، اتلاف زمان از موانع گسترش و نيز عدم کارايي تجارت سنتي هستند. از اين رو دست اندرکاران تجارت بين المللي در سطح سازمان ملل، بانک جهاني و ... با هدف افزايش بهره وري و کارايي، کاهش هزينه هاي مالي، زماني و ... به فکر استاندارد کردن روشهاي بازرگاني با استفاده از رايانه ها و شبکه هاي مخابراتي و ارتباطي افتادند و بدين ترتيب مفهوم تجارت الکترونيکي شکل گرفت.
مقاله حاضر با توجه به ضرورت بحث تجارت الکترونيکي و با هدف تعيين شاخصهاي اندازه گيري توسعه و کاربرد آن در بخش صنعت استان تهران به تحليل اثرهاي استفاده از تجارت الکترونيکي بر رشد ارزش افزوده و بهره وري کل عوامل اين بخش مي پردازد. مهمترين نتايج اين پژوهش به شرح زير هستند
:
1ـ تجارت الکترونيکي با رشد ارزش افزوده بخش صنعت استان تهران رابطه مستقيم دارد.
-2 تجارت الکترونيکي با رشد بهره وري کل عوامل بخش صنعت استان تهران رابطه مستقيم دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 289
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی