5 SID.ir | گسترش عمليات کيفي و پاسخ به نداي مشتري در آموزش از راه دور
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

گسترش عمليات کيفي و پاسخ به نداي مشتري در آموزش از راه دور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور، سازمان مرکزی
 
چکیده: 

تا چند دهه قبل، محصولات و خدمات ارايه شده توسط سازمانها پيش از آن که منطبق با خواسته ها و نيازهاي مشتريانشان باشد، نتيجه فکر خلاق مهندسان طراح آنها به شمار مي رفت؛ به عبارت ديگر نقش مشتري در اکثر موارد، تنها به يک مصرف کننده قانع محدود مي شد و اين مهندسان سازمان بودند که در فرايند تکوين محصول نقش مشتري را نيز بازي مي کردند. اما اين تفکر تنها تا دهه هاي آخر قرن گذشته دوام داشت و رقابتي شدن بازارها، فروپاشي مرزهاي تجاري، جهاني شدن اقتصاد و در نهايت سطح توقعات و الزامات مشتريان، موجب افزايش توجه و اهميت به خواسته هاي آنان شد.
ظهور اين چالش نوين در فرايند کسب و کار براي بسياري از سازمانها که کماکان با معادلات و قوانين گذشته دست و پنجه نرم مي کنند، تهديدي جدي و برعکس براي آنهايي که به يمن ساختار منعطف سازمان خويش قادرند هر روز خود را با خواسته هاي متغير مشتريان منطبق سازند فرصتي طلايي را به دست مي دهد.
در اين مقاله بررسي خواهد شد که چشم انداز آموزش از راه دور در قرن بيست و يکم را بايد در سازوکارهايي جستجو کرد که براي توسعه کيفي و کمي آموزش ضرورت دارد و يا به عبارت ديگر موسسه اي آموزشي چگونه مي تواند روش شناسي سه مراحله اي خدماتي گسترش عملکرد کيفيت
QFD را براي ترجمه مرحله به مرحله نداهاي مشتري به الزامات عملياتي به کار گيرد. الزامات عملياتي ترجمه شده، اساس راه حلهاي عملياتي را براي ارايه برنامه ها و خدمات با کيفيت در آموزش از راه دور شکل مي دهد. هر موسسه مي تواند نداهاي مشتري را با ترتيب دادن نقشه عملياتي روشني جهت نيل به استانداردهاي کيفيت بالا برآورده سازد. در اين مقاله کاربردهاي گسترش عملکرد کيفيت در آموزش عالي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 171
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی