برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تطبيقي دانش و مهارتهاي فراشناختي دانشجويان قوي و ضعيف دانشگاه پيام نور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

امروزه تفاوت بين فراگيران قوي و ضعيف فقط در ميزان دانش آنها نيست، بلكه چگونگي دانش اندوزي و سبكهاي شناختي فراگيران در ايجاد اختلاف بين فراگيران تاثير زيادي دارد. در پژوهش حاضر به بررسي تطبيقي دانش فراشناختي و مهارتهاي فراشناختي دانشجويان قوي و ضعيف پرداخته شده است.
پژوهشهاي محققاني همچون وينوگارد (1990)، بوركوفسكي و همكاران (1992)، مك سود (1997) و ابراهيمي قوام آبادي (1377)، متولي (1376)، عباباف (1375) و ديگر پژوهشگران بيانگر تاثير فراشناخت بر ميزان يادگيري فراگيران بوده است. فان و همكاران (1999) به بررسي مقايسه اي مهارتهاي فراشناختي در دانشجويان نظام باز هنگ كنگ پرداخته اند. نتايج پژوهش آنها نشان داد كه فراگيراني كه به صورت باز در اين دانشگاه آموزش مي بينند از مهارتهاي فراشناختي متفاوتي برخوردارند
.
به منظور بررسي موضوع حاضر 450 نفر از دانشجويان دانشگاه پيام نور به دو آزمون محقق ساخته دانش فراشناختي و مهارتهاي فراشناختي پاسخ دادند. در اين پژوهش به بررسي دو فرضيه زير اقدام شد
:
1. ميزان دانش فراشناختي بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه پيام نور تاثير دارد
.
2. مهارتهاي فراشناختي بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه پيام نور تاثير دارد
.
داده هاي جمع آوري شده به كمك بسته نرم افزار
SPSS تحليل شد. نتايج بيانگر تاييد هر دو فرضيه بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 98
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی