برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مديريت مشارکتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* سازمان مرکزی، دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 

در دهه پنجم قرن بيستم، مديريت مشارکتي به معني «مشارکت افراد مناسب و براي کار مناسب» به عنوان يک نگرش کاربردي در انگيزش کارکنان مطرح و به سرعت فراگير شد. از آن موقع تحقيقات بسياري درباره اهميت و نيز نتايج حاصل از مشارکت کارکنان در امور سازمان ها انجام شده است.
مديريت مشارکتي شيوه اي است که کليه افراد سازمان را به صورت واحدهاي زنده و متاثر از يکديگر در نظر مي گيرد. در اين نوع مديريت، مدير علايق، آرا و پيشنهادهاي کارکنان را مورد توجه قرار مي دهد و آنان را با پشتيباني مناسب به بهبود روش هاي انجام کار تشويق مي کند. اين سبک مديريت، نيازمند برنامه ريزي بلند مدت و ايجاد تحولات مناسب رفتاري در کارکنان است. مشارکت افراد در کليه امور سازمان باعث تقويت روحيه کارکنان و، در نتيجه، بهبود ارتباطات در سازمان و افزايش مهارت شغلي مي شود که خود عامل مهمي در بهبود بهره وري است. کرت لوين در پژوهشي نشان داد هرگاه مردم در دگرگون کردن شيوه هاي انجام کاري مشارکت فعال داشته باشند، مقاومت و ايستادگي آنان در برابر دگرگوني کاهش و شوق و علاقه مندي آنان به تغيير و دگرگوني افزايش مي يابد.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سکاکی، م. (1387). مدیریت مشارکتی. پیک نور- علوم انسانی, 6(1 (مدیریت 2)), 160-162. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127141



Vancouver : کپی

سکاکی منیرسادات. مدیریت مشارکتی. پیک نور- علوم انسانی. 1387 [cited 2021May09];6(1 (مدیریت 2)):160-162. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127141



IEEE : کپی

سکاکی، م.، 1387. مدیریت مشارکتی. پیک نور- علوم انسانی, [online] 6(1 (مدیریت 2)), pp.160-162. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127141.



 

 
بازدید یکساله 1468 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی