برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1389 , دوره  4 , شماره  3 ; از صفحه 181 تا صفحه 190 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي ميزان آمادگي يادگيري الکترونيکي در دانشگاه هاي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مهندسی فناوری اطلاعات، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

فناوري اطلاعات، به تعاملات علمي شکل ديگري بخشيده و بر چگونگي کسب و انتقال دانش در جامعه تاثير زيادي داشته است. دانشگاه ها و مراکز علمي به عنوان مراکز اصلي خلق و انتقال علم، به تدريج شکل ديگري را به خود خواهند گرفت. در اين ميان يکي از موضوعاتي که مديران و مسوولان آموزش عالي بايد به طور جدي به آن بينديشند، ايجاد دانشگاه مجازي و تحقق يادگيري الکترونيکي در آن است. تحقق اين امر مستلزم فراهم آمدن شرايطي از جنبه هاي مختلف است که از ديد سيستمي، آمادگي الکترونيکي ناميده مي شود. دانشگاه تربيت مدرس از جمله دانشگاه هايي است که در طي چند سال گذشته تلاش کرده است با تمهيد امکانات سخت افزاري و نرم افزاري چند رشته تحصيلي را در مقطع کارشناسي ارشد به روش آموزش الکترونيکي ارایه کند. در اين مقاله تلاش شده است با اتکا بر مطالعات تطبيقي و نظر خبرگان ملي مدل مناسبي براي ارزيابي آمادگي يادگيري الکترونيکي ارایه شود. اين مدل شامل وجوه مختلفي شامل آمادگي سياست آموزشي، آمادگي مديريت، آمادگي استاندارد، آمادگي محتوا، آمادگي قوانين، آمادگي مالي، آمادگي منابع انساني، آمادگي فرهنگ، آمادگي امنيت، آمادگي سخت افزار، آمادگي شبکه و آمادگي پشتيباني است. با به کارگيري اين مدل تحليل کاملي از آمادگي يادگيري الکترونيکي دانشگاه تربيت مدرس ارایه خواهد شد. شايان ذکر اين که مدل کاربردي در اين تحقيق بر اساس ويژگي ها و مقتضيات بومي کشور و به طور کلي و عمومي تدوين شده است و قابليت کاربرد در ارزيابي آمادگي يادگيري الکترونيکي در ساير دانشگاه ها را نيز داراست.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 515
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی