برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1389 , دوره  5 , شماره  17 ; از صفحه 86 تا صفحه 114 .
 
عنوان مقاله: 

تحليل و آسيب شناسي محتواي کتب درسي زبان انگليسي دوره متوسطه و ارزيابي آن با معيار رويکرد آموزش ارتباطي زبان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت معلم
 
چکیده: 
کسب مهارت ها و شناخت، مستلزم رويارويي با تجارب يادگيري مناسب مي باشد و اگر دانش آموز در معرض اين تجارب قرار نگيرد هرگز نمي تواند مهارت ها و شناخت مورد نظر را کسب کند. در اين مقاله با استناد به اين ديدگاه که فقدان و نبود بعضي از تجارب مي تواند به اندازه تجاربي که دانش آموزان کسب مي کنند بر يادگيري تاثير بگذارد. به مطالعه کاستي هاي برنامه درسي زبان انگليسي دوره متوسطه با تاکيد بر محتوا پرداخته شده و معيار آن براي کشف اين کاستي ها رويکرد ارتباطي بوده است. با توجه به اهميت معناداري فعاليت ها در رويکرد ارتباطي و هم چنين تقويت مهارت هاي زبان آموزي و توانش ارتباطي به عنوان هدف آموزش زبان در اين رويکرد، سه مقوله هدف، چهار مهارت اصلي زبان آموزي و فعاليت هاي کتب درسي و هم چنين اصول و ويژگي هاي رويکرد ارتباطي مورد تحليل و ارزيابي واقع شد.نتايج اين مطالعه نشان مي دهد هدف از تاليف کتب درسي مربوطه آموزش اجزا و عناصر زبان مي باشد و اين کتب بر مبناي نظريه هاي ساختارگرا شکل گرفته است. در ميان مهارت هاي چهارگانه زبان آموزي به مهارت نوشتن در قالب جمله بر اساس نکات دستوري مشخص شده بيشتر پرداخته شده و فعاليت ها غالبا با تاسي از روش هاي سنتي در قالب کاربردهاي مکانيکي جمله ها و الگوهاي زباني مي باشند در حالي که فعاليت هاي معنادار بر اساس بافت و متن معنادار تنظيم مي شوند نه جمله هاي مجزا و پراکنده.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صفرنواده، خ.، و علی عسگری، م.، و موسی پور، ن.، و عنانی سراب، م. (1389). تحلیل و آسیب شناسی محتوای کتب درسی زبان انگلیسی دوره متوسطه و ارزیابی آن با معیار رویکرد آموزش ارتباطی زبان. مطالعات برنامه درسی, 5(17), 86-114. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125094



Vancouver : کپی

صفرنواده خدیجه، علی عسگری مجید، موسی پور نعمت اله، عنانی سراب محمدرضا. تحلیل و آسیب شناسی محتوای کتب درسی زبان انگلیسی دوره متوسطه و ارزیابی آن با معیار رویکرد آموزش ارتباطی زبان. مطالعات برنامه درسی. 1389 [cited 2022January28];5(17):86-114. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125094



IEEE : کپی

صفرنواده، خ.، علی عسگری، م.، موسی پور، ن.، عنانی سراب، م.، 1389. تحلیل و آسیب شناسی محتوای کتب درسی زبان انگلیسی دوره متوسطه و ارزیابی آن با معیار رویکرد آموزش ارتباطی زبان. مطالعات برنامه درسی, [online] 5(17), pp.86-114. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125094.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی