برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثيرات 2-212، 55 WIN هيپوکامپ پشتي بر يادگيري وابسته به وضعيت اسکوپولامين

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* اردبیل، میدان بسیج، دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی
 
چکیده: 

هدف: بررسي اثر 2-212، WIN55، آگونيست گيرنده هاي کانابينوئيدي، بر يادگيري وابسته به وضعيت القاشده با اسکوپولامين.
روش: در اين مطالعه، از روش اجتنابي مهاري (غيرفعال) با مدل
Step-down که يک روش پذيرفته شده در بررسي حافظه درازمدت موش هاي سوري است، استفاده شد.
يافته ها: تزريق پس از آموزش اسکوپولامين (2، 4، ميکروگرم/ موش) به ناحيه
CA1، باعث کاهش به يادآوري حافظه شد. کاربرد اسکوپولامين پيش از آزمون، به يادآوري حافظه در روز آزمون را به حد طبيعي برگرداند. اين پديده، به عنوان يادگيري وابسته به وضعيت اسکوپولامين شناخته مي شود. تزريق داخل هيپوکامپي 2-212،WIN55  (0.5، 1 ميکروگرم/ موش) پنج دقيقه قبل از آزمون، به يادآوري حافظه را کاهش داد. از طرف ديگر، تزريق داخل هيپوکامپي 2-212، WIN55 (ميکروگرم/ موش) قبل از آزمون (در روز آزمون و 24 ساعت بعد از آموزش)، باعث برگشت حافظه حيواناتي شد که به کار بردن اسکوپولامين (2 ميکروگرم/ موش) بعد از آموزش، به يادآوري حافظه آنها را تخريب کرده بود. به علاوه، تزريق مقدار غيرموثر اسکوپولامين همراه با مقادير غيرموثر 2-212، WIN55، به صورت سينرژيک، قبل از آزمون، بازگشت حافظه به وسيله اسکوپولامين را افزايش داد.
نتيجه گيري: اين يافته ها نشان مي دهند که گيرنده هاي کانابينوئيدي ناحيه
CA1  هيپوکامپ پشتي، نقش مهمي در فراموشي القاشده با اسکوپولامين و يادگيري وابسته به وضعيت اسکوپولامين دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

پیری، م.، و ناصحی، م.، و شاهین، م.، و زرین دست، م. (1389). تاثیرات 2-212, 55 WIN هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت اسکوپولامین. تازه های علوم شناختی, 12(1 (مسلسل 45)), 43-51. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124858



Vancouver : کپی

پیری مرتضی، ناصحی محمد، شاهین مریم السادات، زرین دست محمدرضا. تاثیرات 2-212, 55 WIN هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت اسکوپولامین. تازه های علوم شناختی. 1389 [cited 2021October19];12(1 (مسلسل 45)):43-51. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124858



IEEE : کپی

پیری، م.، ناصحی، م.، شاهین، م.، زرین دست، م.، 1389. تاثیرات 2-212, 55 WIN هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت اسکوپولامین. تازه های علوم شناختی, [online] 12(1 (مسلسل 45)), pp.43-51. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124858.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 80 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی