5 SID.ir | رابطه بين سبک هاي تفکر، انگيزه، پيشرفت، پيشرفت تحصيلي و خلاقيت با کارآفريني دانشجويان
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

رابطه بين سبک هاي تفکر، انگيزه، پيشرفت، پيشرفت تحصيلي و خلاقيت با کارآفريني دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه بين سبک هاي تفکر، انگيزه پيشرفت، پيشرفت تحصيلي وخلاقيت با کارآفريني دانشجويان دانشگاه انديمشک بود. نمونه شامل 340 نفر (155 دانشجوي مرد و 185 دانشجوي زن) بودند که به شيوه تصادفي طبقه اي از بين کليه رشته ها انتخاب شدند. ابزار اندازه گيري عبارت از پرسشنامه سبک هاي تفکر، پرسش نامه صفات کارآفريني، پرسش نامه خلاقيت، پرسش نامه انگيزه پيشرفت و معدل دانشجويان به عنوان عملکرد پيشرفت تحصيلي بود. طرح تحقيق از نوع همبستگي بود و جهت تجزيه و تحليل داده ها از ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون چند متغيري استفاده شد. نتايج در سطح P<0.01 نشان داد سبک تفکر قانون گذاري، انگيزه پيشرفت، خلاقيت، سبک تفکر جزيي نگر و پيشرفت تحصيلي پيش بيني کننده کارآفريني هستند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 235
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی