برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1388 , دوره  8 , شماره  31 ; از صفحه 27 تا صفحه 44 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي ميزان سودمندي آموزش مديريت خشم در کاهش و مهار خشم در دانش آموزان دختر پايه اول متوسطه منطقه 13 شهر تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش تعيين ميزان تاثير آموزش مديريت خشم بر کاهش و مهار خشم دانش آموزان دختر سال اول دوره متوسطه منطقه 13 آموزش و پرورش تهران بوده است. پژوهش از نوع نيمه تجربي با طرح پيش آزمون – پس آزمون و پرورش تهران بوده است. جامعه آماري کليه دانش آموزان دختر پايه اول دبيرستان هاي منطقه 13 آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصيلي 1378/1386 مي باشد. حجم نمونه 70 نفر است که با روش نمونه گيري تصادفي ساده انجام شده است. از پرسشنامه بيان حالت هيجاني و صفت شخصيتي خشم اسپيلبرگر (STAXI-2) نيز به عنوان پيش آزمون – پس آزمون استفاده شد. گروه آزمايش به مدت 6 جلسه 1-1.30 ساعته تحت آموزش برنامه مديريت خشم قرار گرفت و گروه کنترل هيچ نوع آموزشي دريافت نکرد. براي تحليل يافته ها از روش تحليل کواريانس و آزمون LSD در محيط نرم افزار SPSS استفاده شد. نتايج حاکي از آن است که آموزش مديريت خشم با 99 درصد اطمينان در کاهش و مهار خشم نوجوانان و کاهش احساس نياز به بيان کلامي خشم 7 با 95 درصد اطمينان در کاهش احساس نياز به بيان فيزيکي خشم، با 99 درصد اطمينان در کاهش خلق و خوي خشمگين، با 99 درصد اطمينان در کاهش برون ريزي خشم و با 95 درصد اطمينان در کاهش درون ريزي خشم موثر بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 160
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی