برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي عوامل موثر بر جذب واحدهاي صنعتي در نمايشگاه هاي ايران و اثرات آن بر شاخص هاي مالي آن ها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

نمايشگاه ها نقش بسيار مهمي را در بازار رقابتي امروز ايفا مي کنند. در صورتي که نمايشگاه ها به درستي برگزار گردند باعث جذب دوباره شرکت ها در نمايشگاه ها شده و تأمين اهداف برگزارکنندگان، غرفه داران و بازديدکنندگان را به دنبال خواهد داشت. در اين مقاله ابتدا اثر عوامل تبليغات نمايشگاهي و بهبود فضاي برگزاري نمايشگاه را بر جذب واحدهاي صنعتي در نمايشگاه بين المللي تهران بررسي مي کنيم. سپس اثر شرکت در نمايشگاه بر شاخص هاي بازده دارايي ها و فروش شرکت ها بررسي مي شود. داده هاي مورد نياز از 105 سازمان شرکت کننده در نمايشگاه بين المللي تهران جمع آوري گرديده است. روش پژوهش مقاله از نوع پيمايشي و همبستگي بوده و براي بررسي فرضيات از آزمون هاي مرتبط آماري استفاده شده است. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد که تبليغات در نمايشگاه بر جذب واحدهاي صنعتي تاثير نداشته در حاليکه بهبود فضاي برگزاري نمايشگاه در جذب واحدهاي صنعتي تاثير داشته است. همچنين يافته ها نشان مي دهد که شرکت در نمايشگاه بر بازده دارايي اين واحدها تاثير نداشته ولي در مقابل شرکت در نمايشگاه بر فروش واحدهاي صنعتي تاثيرگذار بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 323
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی