نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اختلال دو قطبي کودکان و عملکرد مدرسه (چكيده دهمين همايش پياپي ساليانه انجمن علمي روانپزشكان ايران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات روان پزشکی، بیمارستان روزبه، دانشگاه علوم پزشکی تهران
 
چکیده: 
هدف: اختلال دو قطبي در کودکان يک بيماري مزمن و ناتوان کننده است. اين اختلال مي تواند بر حوزه هاي مختلف عملکردي از جمله حوزه عملکرد تحصيلي کودکان تاثير به سزایي داشته باشد. لذا توجه به انجام مداخلات توان بخشي در اين زمينه ضروري است. روش: منابع مربوط به مطالعات 10 سال گذشته مرور شده است و ارایه خواهد شد. یافته ها: در يک مطالعه کوهورت  %42از کودکان مبتلا به اختلال دو قطبي مشکلات خواندن و نوشتن داشتند. مطالعه ديگري اين رقم را %46 براي اختلال خواندن و نوشتن و %29 براي اختلال رياضيات گزارش نمود. بر اساس مطالعه پاولوري و همکاران اختلال در حافظه در حال کار در کودکان مبتلا به اختلال دو قطبي ديده مي شود. اختلال در ارتباط با همتاها عامل ديگري است که مي تواند عملکرد مدرسه را تحت تاثير قرار دهد. جدا از تاثيرات منفي نشانه هاي اختلال دو قطبي به نظر مي رسد که اين بيماران از شناخت اجتماعي لازم براي ارتباط با همتاها برخوردار نيستند. براين اساس درنظر گرفتن برنامه هاي اختصاصي براي اين کودکان در مدرسه ضروري است.نتيجه‌گيري: اختلال دو قطبي مي تواند بر عملکرد فرد در مدرسه اثر بگذارد و نيازمند برنامه هاي بازتواني است.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمودی قرایی، ج. (1389). اختلال دو قطبی کودکان و عملکرد مدرسه (چکیده دهمین همایش پیاپی سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران). مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار), 16(3 (پیاپی 62) (همراه با چکیده مقالات دهمین همایش پیاپی سالیانه انجمن علمی روانپزشکی ایران)), 377-377. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=123065



Vancouver : کپی

محمودی قرایی جواد. اختلال دو قطبی کودکان و عملکرد مدرسه (چکیده دهمین همایش پیاپی سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران). مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار). 1389 [cited 2022May17];16(3 (پیاپی 62) (همراه با چکیده مقالات دهمین همایش پیاپی سالیانه انجمن علمی روانپزشکی ایران)):377-377. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=123065



IEEE : کپی

محمودی قرایی، ج.، 1389. اختلال دو قطبی کودکان و عملکرد مدرسه (چکیده دهمین همایش پیاپی سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران). مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار), [online] 16(3 (پیاپی 62) (همراه با چکیده مقالات دهمین همایش پیاپی سالیانه انجمن علمی روانپزشکی ایران)), pp.377-377. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=123065.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 587 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی