برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شيوع اختلالات خواندن در دانش آموزان پايه سوم و چهارم ابتدايي شهرکرد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهر کرد
 
چکیده: 

هدف: مطالعه حاضر، با هدف بررسي ميزان شيوع اختلال خواندن در دانش آموزان پايه سوم و چهارم ابتدايي شهرکرد انجام شد. روش: اين پژوهش از نوع توصيفي - همه گيرشناسي است.  400 نفر دانش آموز دختر و پسر پايه سوم و چهارم ابتدايي با روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب شدند و آزمون تشخيصي سطح خواندن براي آنها اجرا شد. داده هاي اين پژوهش از طريق روشهاي آمار توصيفي و آزمون خي دو تحليل شدند. يافته ها: اين پژوهش نشان داد که به طور کلي 10.5 درصد از دانش آموزان پسر پايه چهارم ابتدايي و 7.3 درصد دانش آموزان دختر پايه چهارم ابتدايي دچار اختلال خواندن هستند. در ضمن 8.4 درصد از دانش آموزان پسر پايه سوم ابتدايي و 4.3 درصد دانش آموزان دختر پايه سوم ابتدايي دبستانهاي شهرکرد از اختلال در خواندن رنج مي برند. همچنين مشخص شد که هرچند بين فراواني اختلال خواندن در دانش آموزان پسر و دختر تفاوت معنادار وجود دارد، ولي تفاوت دانش آموزان پايه سوم و چهارم معنادار نيست. نتيجه گيري: شيوع اختلال خواندن در ميان دانش آموزان پايه سوم و چهارم دبستانهاي شهرکرد نسبتا بالاست و اختلال خواندن در دانش آموزان پسر بيش از دانش آموزان دختر است ولي تفاوت معناداري بين فراواني اختلال خواندن در ميان دانش آموزان پايه سوم و چهارم وجود ندارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شریفی، ع.، و داوری، ر. (1387). شیوع اختلالات خواندن در دانش آموزان پایه سوم و چهارم ابتدایی شهرکرد. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی), 8(4 (پیاپی 30)), 413-418. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122717



Vancouver : کپی

شریفی علی اکبر، داوری رقیه. شیوع اختلالات خواندن در دانش آموزان پایه سوم و چهارم ابتدایی شهرکرد. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی). 1387 [cited 2021September17];8(4 (پیاپی 30)):413-418. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122717



IEEE : کپی

شریفی، ع.، داوری، ر.، 1387. شیوع اختلالات خواندن در دانش آموزان پایه سوم و چهارم ابتدایی شهرکرد. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی), [online] 8(4 (پیاپی 30)), pp.413-418. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122717.



 

 
بازدید یکساله 373 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی