برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

همخواني نمره ارزشيابي استاد توسط دانشجويان با نمره خودارزيابي اساتيد دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز سال 1387

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه ایمن شناسی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
 
چکیده: 

مقدمه: مقايسه نتايج ارزشيابي اساتيد توسط دانشجويان با نمره خودارزيابي اساتيد مي تواند به شناخت نقاط قوت و ضعف سيستم ارزشيابي کمک کند و در دستيابي به هدف ارزشيابي که ارتقاي کيفيت مي باشد مفيد واقع گردد. اين مطالعه با هدف بررسي همخواني نتايج خودارزيابي اساتيد با ارزشيابي دانشجويان از آنان در دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز انجام گرفت.
روش ها: مطالعه از نوع همبستگي بوده و جامعه و نمونه پژوهش کليه دانشجويان و اعضاي هيات علمي غيرباليني دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز بودند که در سال تحصيلي 87-86 در دانشکده هاي مختلف به آموزش اشتغال داشتند. ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه اي بر اساس مقياس ليکرت، شامل 15 سوال 5 گزينه اي بود. داده ها با استفاده از نرم افزار
SPSS-15 تجزيه و تحليل شد.
نتايج: ضريب همبستگي بين نمرات ارزشيابي اساتيد توسط دانشجويان و نمرات خودارزيابي اساتيد
0.158 بود .(p=.034) ميانگين نمرات خودارزيابي اساتيد 4.53±0.36 و ارزشيابي آنان توسط دانشجويان 4.04±0.39 بود (p=.0001 و t=13.34). ميانگين نمره خودارزيابي بيش از90 درصد اساتيد بالاتر از 4 (در حد عالي) بود.
نتيجه گيري: نتايج اين بررسي نشان داد بين نمرات ارزشيابي استادان توسط دانشجويان و نمره خودارزيابي آنان همبستگي ضعيفي وجود دارد. با توجه به اهميت ارزشيابي هاي دانشجويي بايد زمينه هايي براي جلب نظر اساتيد و پذيرش نتايج اين ارزشيابي فراهم نمود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 101
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی