برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1388 , دوره  1 , شماره  2 ; از صفحه 77 تا صفحه 90 .
 
عنوان مقاله: 

اندازه گيري قدرت بازار و کارايي هزينه توليد و توزيع گوشت گاو و گوساله در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه زابل
 
چکیده: 
در اين مطالعه ساختار بازارهاي گوشت گاو و گوساله داخلي با استفاده از معادله هاي همزمان با روش سازمان صنعتي تجربي نو بررسي شد. داده هاي مطالعه مربوط به دوره (1350-1385) بوده و از شاخص هرفيندال به عنوان يک متغير در معادله حاشيه بازار استفاده شده است.نتايج نشان داد که در طول دوره مورد مطالعه، قدرت بازار و اثر کارايي هزينه در توليد و توزيع گوشت در داخل کشور، به ترتيب  0.114و -0.523 است. در واقع، توليد کنندگان داراي قدرت بازار نبوده و نمي توانند قيمت ها را تحت تاثير قرار دهند و بنگاههاي توليدي داراي کارايي هزينه بوده وايجاد منفعت مي کنند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علیجانی، ف.، و صبوحی، م. (1388). اندازه گیری قدرت بازار و کارایی هزینه تولید و توزیع گوشت گاو و گوساله در ایران. تحقیقات اقتصاد کشاورزی, 1(2), 77-90. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=121108



Vancouver : کپی

علیجانی فاطمه، صبوحی محمود. اندازه گیری قدرت بازار و کارایی هزینه تولید و توزیع گوشت گاو و گوساله در ایران. تحقیقات اقتصاد کشاورزی. 1388 [cited 2022January22];1(2):77-90. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=121108



IEEE : کپی

علیجانی، ف.، صبوحی، م.، 1388. اندازه گیری قدرت بازار و کارایی هزینه تولید و توزیع گوشت گاو و گوساله در ایران. تحقیقات اقتصاد کشاورزی, [online] 1(2), pp.77-90. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=121108.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 143 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی