برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقش باورهاي غيرمنطقي بر سلامت روان دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
هدف اين پژوهش نقش باورهاي غيرمنطقي بر سلامت روان دانش آموزان دختر دوره متوسطه است. جامعه مورد مطالعه، همه دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران در سال تحصيلي 1387 است. نمونه پژوهش360 نفر با استفاده از شيوه نمونه گيري تصادفي چندمرحله اي تعيين شد. جهت جمع آوري داده ها از دو ابزار عمده: الف) پرسش نامه باورهاي غيرمنطقي جونز (IBT) داراي 100 سوال 5 گزينه اي در 10 مولفه ب) پرسش نامه سلامت روان گلدبرگ داراي 28 سوال 4 گزينه اي در 4 مقياس. پردازش داده هاي پژوهش با استفاده از آمار توصيفي و آمار استنباطي انجام گرفت و نتايج پردازش داده ها، فرضيه هاي پژوهش را تاييد کردند بدين معنا که: 1- 50 درصد از دانش آموزان دوره متوسطه داراي باور منطقي،10.5 درصد در حد متوسط- يعني بين باور منطقي و غيرمنطقي در نوسان هستند و 39.5 درصد از دانش آموزان داراي باور غيرمنطقي هستند. 2- بين مولفه هاي سلامت روان دانش آموزان تفاوت معني داري وجود دارد. بالاترين رتبه مربوط به «افسردگي» و پايين ترين رتبه مربوط به «نشانه هاي بدني» است. 3- از روي نمرات باورهاي غيرمنطقي مي توان اختلال در سلامت روان دانش آموزان را پيش بيني کرد. قدرت پيش بيني باورهاي غيرمنطقي در بُعد «درماندگي براي تغيير» بيشتر از «بي مسئوليتي هيجاني» و «بي مسئوليتي هيجاني» بيشتر از «اجتناب از مشکل» و «اجتناب از مشکل» بيشتر از «سرزنش کردن خود» و «سرزنش کردن خود» بيشتر از «توجه مضطربانه» است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رشیدی، ف.، و احقر، ق.، و شفیع آبادی، ع. (1389). نقش باورهای غیرمنطقی بر سلامت روان دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی), 5(2 (مسلسل 18)), 49-65. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=120551



Vancouver : کپی

رشیدی فرنگیس، احقر قدسی، شفیع آبادی عبداله. نقش باورهای غیرمنطقی بر سلامت روان دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی). 1389 [cited 2021December08];5(2 (مسلسل 18)):49-65. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=120551



IEEE : کپی

رشیدی، ف.، احقر، ق.، شفیع آبادی، ع.، 1389. نقش باورهای غیرمنطقی بر سلامت روان دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی), [online] 5(2 (مسلسل 18)), pp.49-65. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=120551.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 616 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی