برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير مديريت دانش بر عملکرد دبيران دوره متوسطه مدارس دخترانه شهر تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين پژوهش با هدف آشنايي با مفهوم مديريت دانش و تاثير آن در موفقيت مدارس و استفاده از آن در عملکرد دبيران انجام شد. جامعه آماري اين پژوهش شامل همه دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران بود که از بين آنان 381 نفر از دانش آموزان دختر پايه دوم دوره متوسطه به صورت تصادفي مرحله اي انتخاب شدند. ابزار سنجش به منظور جمع آوري اطلاعات و داده هاي مورد نياز پژوهش پرسشنامه پژوهشگر ساخته بوده که به صورت 4 گزينه اي تنظيم گرديد. اطلاعات بدست آمده با انجام محاسبات آمار توصيفي و استنباطي (ضريب همبستگي پيرسون) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته هاي اين پژوهش نشان داد که هر چه ميزان آشنايي دبيران با مولفه هاي مديريت دانش (کشف و خلق دانش، به کارگيري مشارکت دانش آموزان توسط دبيران، به اشتراک گذاشتن دانش دانش آموزان توسط دبيران، استفاده از تکنولوژي، ارزيابي دبيران از دانش آموزان) بيشتر باشد، ميزان دستيابي آنها به مولفه ها بيشتر است و موجب افزايش عملکرد آنها مي شود. همچنين محاسبه ضريب تبيين نشان داد که : 18 درصد واريانس عملکرد دبيران از طريق مولفه کشف و خلق دانش، 14 درصد از طريق مولفه مشارکت در دانش، 13 درصد سازماندهي دانش، 7 درصد کاربرد دانش، 11 درصد عملکرد دانش و 15 درصد واريانس عملکرد دبيران از طريق مديريت دانش تبيين مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جورابچی، م.، و خسروی، ع. (1388). تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد دبیران دوره متوسطه مدارس دخترانه شهر تهران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی), 5(1 (مسلسل 17)), 135-154. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=120499



Vancouver : کپی

جورابچی مهناز، خسروی علی اکبر. تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد دبیران دوره متوسطه مدارس دخترانه شهر تهران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی). 1388 [cited 2021June24];5(1 (مسلسل 17)):135-154. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=120499



IEEE : کپی

جورابچی، م.، خسروی، ع.، 1388. تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد دبیران دوره متوسطه مدارس دخترانه شهر تهران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی), [online] 5(1 (مسلسل 17)), pp.135-154. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=120499.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 132 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی