برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1389 , دوره  2 , شماره  2 ; از صفحه 117 تا صفحه 134 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير داستان هاي مثنوي معنوي مولانا بر ميزان مهارت پرسشگري فلسفي نوجوانان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش، بررسي تاثير داستان هاي مثنوي معنوي مولانا بر ميزان مهارت پرسشگري فلسفي در نوجوانان دانش آموز پايه سوم راهنمايي شهرستان تنکابن بود. جامعه آماري پژوهش حاضر، کليه نوجوانان دانش آموز سال سوم راهنمايي شهرستان تنکابن در سال تحصيلي 89-88 به تعداد 1686 نفر مي باشد. تعداد 50 نفر به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي به عنوان نمونه تحقيق انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش يک پرسشنامه محقق ساخته بود. اين پرسشنامه 36 گزينه اي پرسشگري فلسفي و ابعاد آن (تغيير، ترديد، کاوشگري و پيچيدگي) را مورد بررسي قرار داد. داده هاي گردآوري شده با استفاده از آزمون تحليل کوواريانس چند متغيره تجزيه و تحليل شدند. يافته هاي بدست آمده از تحقيق نشان داد که داستان هاي مثنوي معنوي مولانا بر ميزان مهارت پرسشگري فلسفي و ابعاد آن بعد ترديد، بعد کاوشگري، بعد پيچيدگي و بعد تغيير موثر است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

شکیبایی، ز.، و گلیجی، ی.، و خلعتبری، ج. (1389). تاثیر داستان های مثنوی معنوی مولانا بر میزان مهارت پرسشگری فلسفی نوجوانان. تحقیقات مدیریت آموزشی, 2(2), 117-134. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=120480



Vancouver : کپی

شکیبایی زهره، گلیجی یاسر، خلعتبری جواد. تاثیر داستان های مثنوی معنوی مولانا بر میزان مهارت پرسشگری فلسفی نوجوانان. تحقیقات مدیریت آموزشی. 1389 [cited 2021April20];2(2):117-134. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=120480



IEEE : کپی

شکیبایی، ز.، گلیجی، ی.، خلعتبری، ج.، 1389. تاثیر داستان های مثنوی معنوی مولانا بر میزان مهارت پرسشگری فلسفی نوجوانان. تحقیقات مدیریت آموزشی, [online] 2(2), pp.117-134. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=120480.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 262 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی