برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تنوع بازخورد در ميان تکاليف نوشتاري زبان آموزان در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

ضرورت پاسخ گويي به خطاهاي نوشتاري زبان آموزان نه تنها ضروري است (فريس، پزون، تيد و تيني، 1997)، بلكه همانطور كه كافين و ساير نويسندگان (2003) معتقدند يك عمل آموزشي اساسي مي باشد. علي رغم وجود مطالعات و پژوهش هاي متعدد در زمينه يادداشت هاي اصلاحي جهت برطرف نمودن خطاهاي زبان آموزان توسط معلمان (باون، مدسن و هيلفرتي 1985، داف 1990، رايكن 1991، زامل 1985، فثمن و ويلي 1985، فرادسن 2001، فريس 2002، كوهن 1987)، هنوز ترديدهايي در زمينه كارآمدترين نوع بازخورد از سوي معلمان وجود دارد. هدف از انجام اين پژوهش مطالعه كارايي سه نوع راهكار مختلف تصحيح خطاهاي زبان آموزان: مستقيم (بارز)، قسمتي (واژه محقيين) و بازخورد كلي است. براي رسيدن به اين هدف سه گروه از زبان آموزان سطح ميانه زبان انگليسي انتخاب شدند و خطاهاي زباني هر يک از گروه ها با يكي از اين سه روش تصحيح گرديد. تجزيه و تحليل داده ها مشخص کرد كه زبان آموزاني كه خطاهاي آنها با شيوه مستقيم تصحيح گرديده بود در مقايسه با گروه هاي ديگر پيشرفت بيشتري داشتند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نعمتی، م.، و دری کفرانی، ج.، و وحدانی ثانوی، ر. (1388). تنوع بازخورد در میان تکالیف نوشتاری زبان آموزان در ایران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی), 4(4 (مسلسل 16)), 165-181. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=120441



Vancouver : کپی

نعمتی مجید، دری کفرانی جعفر، وحدانی ثانوی رضا. تنوع بازخورد در میان تکالیف نوشتاری زبان آموزان در ایران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی). 1388 [cited 2021November27];4(4 (مسلسل 16)):165-181. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=120441



IEEE : کپی

نعمتی، م.، دری کفرانی، ج.، وحدانی ثانوی، ر.، 1388. تنوع بازخورد در میان تکالیف نوشتاری زبان آموزان در ایران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی), [online] 4(4 (مسلسل 16)), pp.165-181. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=120441.



 

 
بازدید یکساله 76 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی