برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1388 , دوره  2 , شماره  6 ; از صفحه 175 تا صفحه 187 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير روش تدريس «تکليف-محور» بر درک مطلب زبان آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

خواندن و درک مطلب يکي از موارد اساسي و مهم براي دريافت معني از متن مي باشد. تاکيد بر مهارت خواندن فراگيران زبان هاي خارجي يکي از مهمترين موضوعات متدولوژي در زمينه آموزش زبان است. يکي از مشکلات فراگيران ايراني عدم تمايل آنان در مواجه با تعامل با متن هاي خواندن و درک مطلب مي باشد، در حالي که بيشتر متون انگليسي در ايران بر اساس خواندن و درک مطلب طراحي شده اند. براي اينکه مهارت خواندن نقش اساسي در يادگيري زبان دوم داراست. اما کلاس هاي خواندن متون انگليسي براي دانش آموزان خسته کننده به نظر مي رسد در حالي که بيشتر دانش آموزان علاقمند اند موقعيتي پيدا کرده تا توانايي خودشان را نشان دهند و به سوالات معلم جواب دهند. لذت بخش نبودن کلاس ها به علت عدم آگاهي معلمان از روش هاي صحيح تدريس خواندن و درک مطلب زبان انگليسي مي باشد. تدريس زبان دوم با استفاده از روش «تکليف-محور» يک روش موثر در بهبود دانش زباني و درک مطلب فراگيران شناخته شده است.
هدف تحقيق حاضر تعيين تاثير تدريس فعاليت هاي آموزشي در قالب تکليف - محور بر درک مطلب زبان آموزان ايراني بوده است. جامعه آماري پژوهش
60 نفر فراگير زبان انگليسي از آموزشگاه خصوصي بوده است. با توجه به حجم کم جامعه صدرصد جامعه به عنوان نمونه انتخاب گرديد. سپس نمونه آماري به دو گروه مساوي؛ گروه کنترل و آزمايش تقسيم شدند. يک گروه با روش هاي سنتي تعليم داده شده و گروه ديگر با استفاده از تدريس فعاليت تکليف محور تعليم داده شد. تحليل آماري مطالعه نشان داده است که بين دو عملکرد گروه ها تفاوت معني داري وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کلانتری، ر.، و سعیدی، م. (1388). تاثیر روش تدریس «تکلیف-محور» بر درک مطلب زبان آموزان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), 2(6), 175-187. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=119522



Vancouver : کپی

کلانتری رضا، سعیدی مهناز. تاثیر روش تدریس «تکلیف-محور» بر درک مطلب زبان آموزان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1388 [cited 2021September19];2(6):175-187. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=119522



IEEE : کپی

کلانتری، ر.، سعیدی، م.، 1388. تاثیر روش تدریس «تکلیف-محور» بر درک مطلب زبان آموزان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), [online] 2(6), pp.175-187. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=119522.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1079 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی