برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1388 , دوره  2 , شماره  5 ; از صفحه 135 تا صفحه 160 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي ميزان تقويت توانمندسازي شغلي در برنامه درسي دانش آموزان کم توان ذهني، از ديدگاه کارشناسان ستادي، متخصصان برنامه ريزي درسي و دبيران ذيربط

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي ميزان تقويت توانمند سازي شغلي در برنامه درسي دانش آموزان کم توان ذهني است. جامعه آماري اين پژوهش، کليه کارشناسان ستادي سازمان آموزش و پرورش استثنايي، کليه متخصصان برنامه ريزي درسي در مقطع متوسطه حرفه اي و کليه دبيران مقطع متوسطه کم توان ذهني استان قزوين ميباشد که از بين آنان به ترتيب (40)، (80)، (93) نفر به عنوان نمونه آماري و به شيوه تصادفي ساده و از طريق فرمول کوکران انتخاب شدند. ابزار پژوهش در اين بررسي پرسشنامه محقق ساخته بود که پايايي آن بر اساس آلفاي کرانباخ (0.95=) محاسبه و روايي آن بر اساس نظريه اساتيد صاحب نظر مورد تاييد قرار گرفت. تجزيه و تحليل يافته ها نشان داد دبيران بر خلاف کارشناسان ستادي و متخصصان برنامه ريزي درسي معتقدند برنامه هاي درسي دوره متوسطه حرفه اي با علايق و رغبتهاي شغلي دانش آموزان دوره متوسطه حرفه اي تناسب کمتري دارد، کمتر توانسته فارغ التحصيلان را به خودکفايي فردي برساند و در توانبخشي حرفه اي دانش آموزان کم توان ذهني نقش کمرنگي ايفا نموده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 143
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی