برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1389 , دوره  14 , شماره  3 ; از صفحه 192 تا صفحه 198 .
 
عنوان مقاله: 

ميزان مطلوبيت دو روش تدريس مشارکتي از ديدگاه دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مدیریت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بندرعباس، ایران
 
چکیده: 
مقدمه: عمل تدريس با وجود فراگير و تحقق يادگيري معنا پيدا مي کند. تدريس تنها انتقال اطلاعات نيست، بلکه يک تعامل يا ارتباط بين مدرس و فراگيران است. بنابراين مشارکت دادن دانشجو در فرآيند ياددهي - يادگيري مي تواند از عوامل موثر در تحقق يادگيري باشد. اين مطالعه به منظور بررسي تاثير ميزان مشارکت هر چه بيشتر دانشجو در تدريس انجام گرفت. روش کار: اين پژوهش به روش نيمه تجربي بر روي دو گروه از دانشجويان پزشکي (ورودي 84 و ورودي 85) در مورد ارايه درس دو واحدي فيزيوپاتولوژي غدد در دو نيمسال تحصيلي انجام شد. ارايه درس به گروه اول با استفاده از روش ترکيبي بحث و گفتگو، يادگيري گروهي و سخنراني استاد انجام و گروه دوم نيز همان روشها اما قسمت سخنراني بر عهده دانشجو بود. پس از پايان ترم هر دو گروه با يک روش استاندارد مورد ارزشيابي قرار گرفتند. نتايج ارزشيابي با استفاده از روشهاي توصيفي و آزمون من ويتني مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. نتايج: از مجموع 11 حيطه که از طريق پرسشنامه 11 سوالي از دانشجويان، مورد پرسش قرار گرفت، ميانگين بدست آمده از چهار حيطه تفکر انتقادي، توانايي اظهارنظر در جمع، انتقادپذيري، روابط مطلوب اجتماعي با همگروهان، در گروه دوم بطور معني داري از گروه اول بيشتر بود (P<0.05).نتيجه گيري: نتايج حاصل از اين تحقيق، نشان داد که مشارکت هر چه بيشتر دانشجو در فرايند تدريس، مطلوبيت بيشتري براي دانشجو ايجاد مي نمايد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صولتی، س.، و جوادی، ر.، و حسینی تشنیزی، س.، و اصغری، ن. (1389). میزان مطلوبیت دو روش تدریس مشارکتی از دیدگاه دانشجویان. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY), 14(3), 192-198. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=118835



Vancouver : کپی

صولتی سیدمهرداد، جوادی رفعت، حسینی تشنیزی سعید، اصغری نسرین. میزان مطلوبیت دو روش تدریس مشارکتی از دیدگاه دانشجویان. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY). 1389 [cited 2021December08];14(3):192-198. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=118835



IEEE : کپی

صولتی، س.، جوادی، ر.، حسینی تشنیزی، س.، اصغری، ن.، 1389. میزان مطلوبیت دو روش تدریس مشارکتی از دیدگاه دانشجویان. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY), [online] 14(3), pp.192-198. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=118835.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 437 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی