برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه ابعاد جهت گيري هدفي با خلاقيت در دانش آموزان دبيرستاني شاغل به تحصيل در مدارس استعدادهاي درخشان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه ابعاد جهت گيري هدفي با خلاقيت در دانش آموزان پايه سوم دبيرستان شاغل به تحصيل در مدارس استعدادهاي درخشان شهر شيراز بود. در اين پژوهش، 203 نفر دانش آموز دبيرستاني (100 دانش آموز دختر و 103 دانش آموز پسر) شركت داشتند. داده هاي پژوهش از طريق پرسشنامه جهت گيري هدفي اليوت و مك گريگور و پرسشنامه خلاقيت عابدي جمع آوري گرديد و سپس با استفاده از روشهاي آماري تحليل رگرسيون چندمتغيره و تحليل واريانس، مورد تحليل قرار گرفت. نتايج نشان داد که رابطه معناداري بين ابعاد جهت گيري هدفي با خلاقيت وجود دارد. بدين ترتيب كه ابعاد جهت گيري هدفي 21 درصد از متغير خلاقيت را پيش بيني مي كند؛ به طوري كه از اين ميان جهت گيري عملكردي- اجتنابي و جهت گيري عملكردي - رويكردي به صورت منفي و جهت گيري تبحري - رويكردي به صورت مثبت سهم معناداري در پيش بيني خلاقيت داشته اند. در حالي که بين جهت گيري تبحري - اجتنابي با خلاقيت، رابطه معناداري وجود نداشت. همچنين يافتههاي به دست آمده نشان داد که دانش آموزان دختر و پسر از نظر ابعاد جهت گيري هدفي و خلاقيت تفاوت معناداري داشتند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

به پژوه، ا.، و افروز، غ.، و ساداتی، س.، و ملتفت، ق. (1389). رابطه ابعاد جهت گیری هدفی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی شاغل به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز), 2(1 (پیاپی 2-58)), 49-67. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=118395



Vancouver : کپی

به پژوه احمد، افروز غلامعلی، ساداتی سمیه سادات، ملتفت قوام. رابطه ابعاد جهت گیری هدفی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی شاغل به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز). 1389 [cited 2021November28];2(1 (پیاپی 2-58)):49-67. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=118395



IEEE : کپی

به پژوه، ا.، افروز، غ.، ساداتی، س.، ملتفت، ق.، 1389. رابطه ابعاد جهت گیری هدفی با خلاقیت در دانش آموزان دبیرستانی شاغل به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز), [online] 2(1 (پیاپی 2-58)), pp.49-67. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=118395.



 

 
بازدید یکساله 145 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی