نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ساخت و اعتبار يابي مقياسي جهت سنجش فشار زاهاي رواني دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
هدف اساسي اين پژوهش، ساخت مقياسي براي سنجش فشارزاهاي رواني دانشجويي در دانشگاه پيام‌نور اهواز بود. بدين‌منظور، پرسشنامه مقدماتي حاوي 68 ماده مربوط به فشارزاهاي رواني تهيه شد و بر روي 500 دانشجوي دانشگاه پيام نور اهواز كه به روش تصادفي چند مرحله‌اي انتخاب شده بودند اجرا گرديد. سپس داده‌هاي جمع‌آوري شده مورد تحليل عاملي قرار گرفت و بدين‌وسيله يك مقياس كوتاه 28 ماده‌اي دو عاملي با عنوان "مقياس فشارزاهاي رواني دانشجويان دانشگاه پيام نور اهواز(APN-SSI) استخراج گرديد، که 17 ماده روي عامل اول (شرايط فشارزاي تحصيلي) و 11 ماده روي عامل دوم (شرايط فشارزاي غير تحصيلي) قرار داشت. نتايج بررسي پايايي مقياس APN-SSI به روش همساني دروني (87/0 =r) رضايت بخش بود. اعتبار همزمان اين مقياس با دو مقياس استاندارد ديگر بررسي شد كه نتايج بيانگر اعتبار بالاي مقياس است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علی اکبری دهکردی، م.، و نجاریان، ب. (1382). ساخت و اعتبار یابی مقیاسی جهت سنجش فشار زاهای روانی دانشجویان. مجله علوم تربیتی و روانشناسی, 10(2-1), 125-144. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=1183



Vancouver : کپی

علی اکبری دهکردی مهناز، نجاریان بهمن. ساخت و اعتبار یابی مقیاسی جهت سنجش فشار زاهای روانی دانشجویان. مجله علوم تربیتی و روانشناسی. 1382 [cited 2022August12];10(2-1):125-144. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=1183



IEEE : کپی

علی اکبری دهکردی، م.، نجاریان، ب.، 1382. ساخت و اعتبار یابی مقیاسی جهت سنجش فشار زاهای روانی دانشجویان. مجله علوم تربیتی و روانشناسی, [online] 10(2-1), pp.125-144. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=1183.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 142 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی