برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1388 , دوره  2 , شماره  2 ; از صفحه 79 تا صفحه 83 .
 
عنوان مقاله: 

کاربرد گروه هاي کوچک در آموزش علوم پزشکي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری و مامایی رازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: گروه، تجمع دو نفر يا بيشتر است که کنش و واکنش دارند، از قوانين خاصي پيروي مي کنند، به نيازهاي يکديگر علاقمندند و از طريق تفاهم و وحدت عمل درصدند به اهداف مشترک نايل آيند. حل مسأله توسط گروه تحت تاثير عواملي مانند تعداد اعضاي گروه، انسجام گروه، اختلاف موقعيت، شخصيت افراد و محيط فيزيکي قرار مي گيرد. در گروه هاي کوچک تعداد اعضا محدود است، به طوري که هر عضو با ديگر اعضا، ارتباطي رودررو و بدون واسطه داشته و هر کدام از اعضا نقش خاصي در گروه دارند و نقش ها از هم متمايز است. در گروه هاي کوچک ميزان مشارکت و صحبت صريح به مراتب بيشتر از گروه هاي بزرگتر است. همچنين همکاري گروهي و احساس دوستي بين اعضا بيشتر است و تفکر انتقادي در افراد تقويت مي شود. در روش آموزش در گروه هاي کوچک، فراگيران از نگرش ها، احساسات، عقايد و دلايل رفتار ديگران آگاه مي شوند و پس از آن نگرش-هاي خود و ديگران را نقد و بررسي مي کنند و سپس به تغيير و تطبيق نگرش هاي خود در مسير تحليل و ارزشيابي نگرش خود مي پردازند.
نتيجه گيري: يکي از مهم ترين دلايل استفاده از گروه هاي کوچک، افزايش مهارت هاي فراگيران و شکل دادن به نگرش آنها است که اين، به خصوص باعث توسعه مهارت هاي باليني در کلينيک ها و مراکز بهداشتي درماني مي شود
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

نادری، ز.، و عبادی، ع.، و مهدی زاده، س. (1388). کاربرد گروه های کوچک در آموزش علوم پزشکی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), 2(2), 79-83. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=117913



Vancouver : کپی

نادری زینب، عبادی عباس، مهدی زاده سودابه. کاربرد گروه های کوچک در آموزش علوم پزشکی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی). 1388 [cited 2021April20];2(2):79-83. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=117913



IEEE : کپی

نادری، ز.، عبادی، ع.، مهدی زاده، س.، 1388. کاربرد گروه های کوچک در آموزش علوم پزشکی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), [online] 2(2), pp.79-83. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=117913.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 68 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی