برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1389 , دوره  7 , شماره  25 ; از صفحه 39 تا صفحه 47 .
 
عنوان مقاله: 

تعاملهاي اجتماعي و رفتار تکراري کودکان درخود مانده و عقب‌ مانده ذهني آموزش ‌پذير

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي تشخيص افتراقي الگوهاي رفتار تکراري قالبي و اجتماعي در کودکان با نيازهاي ويژه بود. با استفاده از مصاحبه تجديد نظر شده تشخيصي درخود ماندگي (لرد و ديگران، 1994) در دو گروه درخود مانده (5 دختر و 11 پسر) و عقب مانده ذهني آموزش پذير (5 دختر و 11 پسر) در دامنه سني 6-8 سال از مدارس استثنايي انتخاب شدند. نتايج تحليل واريانس چند متغيري نشان دادند که ميانگين نمره تخريب کيفي تعامل اجتماعي، ارتباطي و الگوهاي رفتار تکراري قالبي در کودکان درخود مانده به گونه معناداري بيشتر از کودکان عقب مانده ذهني آموزش پذير است. استلزامها بر اساس تشخيص هاي افتراقي کودکان استثنايي بحث شد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بهاری قره گوز، ع.، و حسن پور، ع.، و امیری، ش. (1389). تعاملهای اجتماعی و رفتار تکراری کودکان درخود مانده و عقب‌ مانده ذهنی آموزش ‌پذیر. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), 7(25), 39-47. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=117691



Vancouver : کپی

بهاری قره گوز علی، حسن پور عباس، امیری شاهرخ. تعاملهای اجتماعی و رفتار تکراری کودکان درخود مانده و عقب‌ مانده ذهنی آموزش ‌پذیر. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی). 1389 [cited 2021October18];7(25):39-47. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=117691



IEEE : کپی

بهاری قره گوز، ع.، حسن پور، ع.، امیری، ش.، 1389. تعاملهای اجتماعی و رفتار تکراری کودکان درخود مانده و عقب‌ مانده ذهنی آموزش ‌پذیر. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), [online] 7(25), pp.39-47. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=117691.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 123 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی