3 SID.ir | يادگيري زدايي؛ راهکاري براي يادگيري بيشتر
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

يادگيري زدايي؛ راهکاري براي يادگيري بيشتر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: به رغم آگاهي فزاينده در مورد اهميت و ضرورت يادگيري، چگونگي، اشکال آن و رويه هايي که يادگيري را در افراد و سازمان ها تشويق مي کند، شناخت بسيار کمي درباره يادگيري زدايي وجود دارد. چيستي يادگيري زدايي، چرايي مهم آن و شرايطي که آن را ترغيب مي کنند، کمتر مورد بحث قرار گرفته اند. با توجه به اهميت يادگيري زدايي و نقش آن در فرآيند انتقال و اکتساب دانش، اين مقاله به بررسي يادگيري زدايي، ضرورت و انواع آن پرداخته است.
نتيجه گيري: يادگيري زدايي تغييري مستمر است که افراد و سازمان ها را براي انطباق با محيط و توسعه مهارت هاي جديد توانمند مي کند. حرکت در منحني يادگيري زدايي حرکتي عمدي، مستلزم ساختار سازي مجدد و پاک سازي رويه هاي قديمي است. در اين فرآيند، رهايي از آنچه که ديگر مفيد نيست، توقف متفکرانه و خلق فضاي پاک قبل از يادگيري جديد ضروري است. براي موفقيت فردي و سازماني، لازم است که بين يادگيري و يادگيري زدايي تعادل ايجاد شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 513
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی