برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1387 , دوره  2 , شماره  6 ; از صفحه 95 تا صفحه 116 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي مهارت هاي اجتماعي بر اضطراب و عزت نفس دانش آموزان دختر دبيرستان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسي اثربخشي مهارت هاي اجتماعي بر اضطراب و عزت نفس دانش آموزان دختر پايه دوم متوسطه شهر باغملک بود. نمونه شامل 42 نفر از دانش آموزان بود که به روش نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي انتخاب شده و در دو گروه آزمايشي و کنترل گمارده شدند. ابزارهاي مورد استفاده در اين پژوهش پرسسشنامه اضطراب کتل و پرسشنامه عزت نفس کوپراسميت و راهنماي آموزش مهارت هاي اجتماعي بود، طرح پژوهش از نوع پيش آزمون - پس آزمون با گروه گواه بود. براي تحليل داده ها از روش تحليل واريانس و کوواريانس چندمتغيري استفاده شد. نتايج به دست آمده نشان دادند که آموزش مهارت هاي اجتماعي باعث کاهش اضطراب و افزايش عزت نفس دانش آموزان گروه آزمايشي شد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نظری، ا.، و حسین پور، م. (1387). اثربخشی مهارت های اجتماعی بر اضطراب و عزت نفس دانش آموزان دختر دبیرستان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی), 2(6), 95-116. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=116923



Vancouver : کپی

نظری ایمان، حسین پور محمد. اثربخشی مهارت های اجتماعی بر اضطراب و عزت نفس دانش آموزان دختر دبیرستان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی). 1387 [cited 2021October18];2(6):95-116. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=116923



IEEE : کپی

نظری، ا.، حسین پور، م.، 1387. اثربخشی مهارت های اجتماعی بر اضطراب و عزت نفس دانش آموزان دختر دبیرستان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی), [online] 2(6), pp.95-116. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=116923.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 555 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی