برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1389 , دوره  3 , شماره  2 ; از صفحه 67 تا صفحه 72 .
 
عنوان مقاله: 

نقش و کارکرد ارزشيابي در مراحل تدوين برنامه درسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، واحد تربیت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه، ایران
 
چکیده: 
مقدمه: ارزشيابي برنامه درسي داراي قدمتي به اندازه فرآيند تعليم و تربيت است. مفهوم ارزشيابي آنقدر گسترده است که انواع مختلفي از فعاليت هاي ارزشيابي را که هدف مشترک همه آنها بررسي وضعيت برنامه درسي در موقعيت اجرايي خاص است، در بر مي گيرد؛ بنابراين، روش ها و راهبردهاي ارزشيابي نيز متفاوت خواهند بود. هدف از اين مقاله بررسي تفاوت روندهاي ارزشيابي بر اساس شش مقوله مرحله تدوين برنامه، موضوع مورد ارشيابي، معيار، نوع داده ها، روش خلاصه کردن داده ها و نقش بود. در مورد هر مقوله، گروه تدوين بر وظيفه خاصي تمرکز دارد. از اين رو در هر مرحله، انواع خاصي از ارزشيابي مورد نياز است تا اجراي موفقيت آميز و استفاده از برنامه جديد را حمايت کند.نتيجه گيري: هيچ مبناي نظري پذيرفته شده اي براي ميزان مورد نياز تجربيات اندوخته شده به منظور تعيين حداقل الزامات ارزشيابي که بايستي در تشخيص کارآيي کاربرد وسيع برنامه جديد در نظام آموزشي به کار رود، وجود ندارد و هر نظامي مي بايست استانداردهاي ارزشيابي را بر اساس شرايط خود تعيين کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مومنی مهمویی، ح.، و زارعیان، غ. (1389). نقش و کارکرد ارزشیابی در مراحل تدوین برنامه درسی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), 3(2), 67-72. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=116297



Vancouver : کپی

مومنی مهمویی حسین، زارعیان غلامرضا. نقش و کارکرد ارزشیابی در مراحل تدوین برنامه درسی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی). 1389 [cited 2021December06];3(2):67-72. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=116297



IEEE : کپی

مومنی مهمویی، ح.، زارعیان، غ.، 1389. نقش و کارکرد ارزشیابی در مراحل تدوین برنامه درسی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), [online] 3(2), pp.67-72. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=116297.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 197 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی