4 SID.ir | تعامل توانايي هاي شناختي با دو شيوه آموزشي در واكنش به ارزشيابي آموزش و عملكرد پس از آموزش
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تعامل توانايي هاي شناختي با دو شيوه آموزشي در واكنش به ارزشيابي آموزش و عملكرد پس از آموزش

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

پژوهش حاضر تعامل توانايي هاي شناختي با دو شيوه آموزشي در واكنش به ارزشيابي آموزش  و عملكرد پس از آموزش را مورد بررسي قرار داد. 150 نفر از كاركنان يك شركت صنعتي به صورت تصادفي در سه گروه، هر گروه شامل 50 نفر انتخاب شدند و تحت تاثير دو نوع مداخله به ترتيب گروه آزمايشي شماره 1 (گروه آزمايشي با تشويق به انجام خطا)، گروه آزمايشي شماره 2 (گروه آزمايشي با اجتناب از خطا) و گروه شماره 3 (گروه كنترل) قرار گرفتند. سپس شركت كنندگان به ابزارهاي پژوهش كه عبارت بودند از ابزار توانايي هاي شناختي از مجموعه آزمون هاي صنعتي فلانگان (FITB؛ فلانگان، 1962)، مجموعه سوال هاي استعداد عمومي (GATB؛ سرويس استخدام ايالات متحده امريکا، 1945) و مقياس هاي ارزشيابي آموزشي شامل دو مقياس فرعي واكنش به آموزش و عملكرد پس از آموزش پاسخ دادند. تحليل داده ها نشان داد كه عملكرد و واكنش شركت كنندگان به دوره آموزشي در سه گروه، در افراد با توانايي شناختي  بالا از افراد با توانايي شناختي پايين، بالاتر است و توانايي شناختي با دو شيوه آموزشي در ارزشيابي آموزش تعامل مي كنند. از يافته هاي اين پژوهش در جهت انتخاب كاركنان براي آموزش مبتني بر شايستگي و اهميت شيوه آموزش تشويق به خطا ارايه گرديده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 141
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی