برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بازارجهاني حبوبات و جايگاه ايران در تجارت خارجي محصول

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

حبوبات يکي از محصولاتي است که به دنبال وقوع بحران ۲۰۰۷ بازار داخلي کشور را نيز - مواد غذايي در سال هاي ۲۰۰۸-۲۰۰۷ بازار داخلي کشور را نيز تحت تاثير قرار داده است. از آنجا که ايران يکي از صادر کنندگان عمده حبوبات به خصوص نخود در جهان بوده و يک درصد از توليد جهاني حبوبات را به خود اختصاص داده است اين مقاله بر آن است با بررسي نقش حبوبات به عنوان يکي از منابع تامين کننده پروتئين مورد نياز مردم و اهميت آن در سبد کالاهاي مصرفي خانوارهاي شهري و روستايي کشور، ساختار بازار جهاني حبوبات، ساختار بازار داخلي و سياست هاي حمايتي تجاري در تعدادي از کشورهاي منتخب و ايران را با استفاده از داده هاي آماري طي سال هاي  ۱۳۶۲-۸۴ مورد مطالعه قرار داده و با ارزيابي آثار سياست هاي اتخاذ شده برروي صادرات و واردات حبوبات راهکارها و پيشنهادات لازم جهت توسعه تجارت محصول را با در نظر گرفتن حمايت از توليد و تنظيم بازار داخلي ارايه نمايد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 498
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی