برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1387 , دوره  5 , شماره  12 ; از صفحه 47 تا صفحه 62 .
 
عنوان مقاله: 

طراحي يک مدل جهت اندازه گيري رضايت مشتريان و اجراي آن در صنعت لاستيک

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

كيفيت عبارت است از ميزان برآورده ساختن عملكردهاي مورد انتظار مشتري ازمحصول يا خدمت. وقتي مي توان اظهار داشت كه كيفيت محصول يا خدمات به طور موثري بهبود يافته است كه مشتري، رضايت بيشتري نسبت به محصول يا خدمت مورد نظر داشته باشد.
حال به منظور آنكه بتوان ميزان رضايت مشتريان را سنجيده و بر اساس نتايج به دست آمده، تصميم گيري هاي مناسب و به موقعي را انجام داد. در اين تحقيق پس از معرفي و بررسي مدل هاي ارزيابي مانند جوايز كيفي، مدلي براي اندازه گيري رضايت مشتريان بصورت كلي ارايه مي شود تا صنايع مختلف با استفاده از اين الگو بتوانند ميزان رضايت مشتريان خود در رابطه با محصول / خدمت مورد نظر مورد سنجش قرار دهند كه اين مدل در صنعت لاستيك مورد اجرا قرار گرفته و نتايج در اين پژوهش آورده شده است.
در ادامه براي آنكه اطميناني جهت افزايش سنجه رضايت مشتريان
(CSI)، وجود داشته باشد، بر پايه روشAHP ، مدلي ارايه مي شود تا مديريت رضايت مشتريان را (CSM) نيز مورد مميزي قرار گيرد.
در اين تحقيق، سعي شد تا بر اساس هدف اصلي تحقيق (افزايش كيفيت محصولات ايراني) و با بررسي مدل هاي مختلف ارزيابي و همچنين محدوديت ها و شرايطي كه در كشورمان وجود دارد، مدلي براي اندازه گيري رضايت مشتريان ارايه شود.
از آنجايي كه شاخص هاي تعيين شده در مدل تحقيق شامل نيازهاي فني، نيازهاي اقتصادي زيست محيطي، نيازهاي کيفيتي و نيازهاي زيبايي و ظاهري مي باشد؛ با توجه به اين شاخص ها سنجه رضايت مشتري از لاستيک هاي داخلي عدد 13/4 و براي لاستيک هاي خارجي عدد 88/3 به دست آمد که اين شاخص ها براي فعاليت هاي آينده در صنعت لاستيک جهت جلب رضايت مشتري مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زری باف، م.، و روشنی برآب، ف. (1387). طراحی یک مدل جهت اندازه گیری رضایت مشتریان و اجرای آن در صنعت لاستیک. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), 5(12), 47-62. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=113974



Vancouver : کپی

زری باف مهدی، روشنی برآب فرخ. طراحی یک مدل جهت اندازه گیری رضایت مشتریان و اجرای آن در صنعت لاستیک. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management). 1387 [cited 2021June14];5(12):47-62. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=113974



IEEE : کپی

زری باف، م.، روشنی برآب، ف.، 1387. طراحی یک مدل جهت اندازه گیری رضایت مشتریان و اجرای آن در صنعت لاستیک. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management), [online] 5(12), pp.47-62. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=113974.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 207 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی