برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1388 , دوره  2 , شماره  4 ; از صفحه 93 تا صفحه 118 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير برنامه درسي ويژه ارتقا خواندن، بر سطح خواندن دانش آموزان نارسا خوان پايه سوم ابتدايي شهر ياسوج

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت
 
چکیده: 

هدف اصلي پژوهش حاضر بررسي تاثير برنامه درسي ويژه ارتقا در سطح خواندن دانش آموزان نارساخوان پايه سوم ابتدايي بوده است. طرح پژوهش نيمه تجربي از نوع پيش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه آماري پژوهش را کليه دانش آموزان نارساخوان پايه سوم ابتدايي شهر ياسوج تشکيل داده اند. اين پژوهش روي 30 نفر از دانش آموزان نارساخوان پايه سوم ابتدايي انجام گرفته است و آزمودنيها بطور تصادفي در دو گروه آزمايش و کنترل قرار گرفته اند، تعداد آزمودنيها در هر گروه برابر 15 نفر است. براي تشخيص نارساخواني آزمودنيها، از آزمون هوشي ريون، آزمون بندرگشتالت، چک ليست نارساخواني و همچنين از آزمون تشخيصي سطح اصفهان بعنوان ابزاري جهت مقايسه نمرات خواندن دو گروه در پيش آزمون و پس آزمون استفاده گرديده است. بطور کلي نتايج پژوهش حاضر نشان داده که برنامه درسي ارتقا سطح خواندن توانسته با آموزش مهارتهاي مربوط به خواندن در کليه اين مهارتها موثر بوده و باعث کاهش معني دار نمرات خطاي دانش آموزان نارساخوان در کليه مهارتهاي خواندن مورد بررسي و افزايش مهارت خواندن آنها گردد. نتيجه کلي اين که آموزش خرده مهارت هاي خواندن به روش تعاملي باعث تسهيل يادگيري خواندن مي شود. زيرا خرده مهارت هايي که رشد نکرده اند مانع رشد مهارت هاي ديگر مي شوند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فیاض بخش، ح.، و عابدی، م.، و میرشاه جعفری، س.، و یارمحمدیان، م. (1388). بررسی تاثیر برنامه درسی ویژه ارتقا خواندن, بر سطح خواندن دانش آموزان نارسا خوان پایه سوم ابتدایی شهر یاسوج. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 2(4), 93-118. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=113921



Vancouver : کپی

فیاض بخش حسین، عابدی محمدرضا، میرشاه جعفری سیدابراهیم، یارمحمدیان محمدحسین. بررسی تاثیر برنامه درسی ویژه ارتقا خواندن, بر سطح خواندن دانش آموزان نارسا خوان پایه سوم ابتدایی شهر یاسوج. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 1388 [cited 2021July24];2(4):93-118. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=113921



IEEE : کپی

فیاض بخش، ح.، عابدی، م.، میرشاه جعفری، س.، یارمحمدیان، م.، 1388. بررسی تاثیر برنامه درسی ویژه ارتقا خواندن, بر سطح خواندن دانش آموزان نارسا خوان پایه سوم ابتدایی شهر یاسوج. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, [online] 2(4), pp.93-118. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=113921.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 172 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی