نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه ميزان به کارگيري راهبردهاي يادگيري توسط دانشجويان موفق و ناموفق

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد لامرد
 
چکیده: 
هدف از انجام تحقيق حاضر، بررسي ميزان به کارگيري راهبردهاي يادگيري توسط دانشجويان موفق و ناموفق دانشگاه آزاد اسلامي واحد لامرد مي باشد. براي رسيدن به اين هدف، به بررسي راهبردهاي انگيزشي، نگرشي، مديريت وقت، آرامش هيجاني، تمرکز، پردازش اطلاعات، انتخاب نکات اصلي، فنون مطالعه، خودآزمايي و امتحان دهي در بين دانشجويان موفق و ناموفق پرداخته شده است. براي انجام اين کار از پرسش نامه LASSI استفاده شده و اين پرسش نامه بين جامعه آماري که کليه دانشجويان موفق و ناموفق کارشناسي در رشته هاي مديريت بازرگاني، دبيري زبان انگليسي، مهندسي شيمي، آموزش ابتدايي، علوم سياسي، مديريت صنعتي و زبان و ادبيات انگليسي مي باشد توزيع شده است پس از جمع آوري اطلاعات، با استفاده از روش هاي آماري توصيفي (جدول، فراواني، نمودار) و آماري استنباطي (آزمونT ، تحليل واريانس يکطرفه و دوطرفه، تحليل رگرسيون و ضريب همبستگي) مورد تحليل قرار گرفت و بر اساس نتايج تحقيق مشخص شد که در بين دانشجويان موفق و ناموفق در استفاده از مهارت ها تفاوت معني دار وجود دارد. به عبارت ديگر ميزان به کارگيري راهبردهاي يادگيري در بين دانشجويان موفق، به طور متوسط بيشتر است.‌‌
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

هاشمی، س.، و همتی، ا. (1387). مقایسه میزان به کارگیری راهبردهای یادگیری توسط دانشجویان موفق و ناموفق. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی), 3(2 (مسلسل 10)), 133-146. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=112139



Vancouver : کپی

هاشمی سیداحمد، همتی ابوذر. مقایسه میزان به کارگیری راهبردهای یادگیری توسط دانشجویان موفق و ناموفق. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی). 1387 [cited 2022August20];3(2 (مسلسل 10)):133-146. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=112139



IEEE : کپی

هاشمی، س.، همتی، ا.، 1387. مقایسه میزان به کارگیری راهبردهای یادگیری توسط دانشجویان موفق و ناموفق. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی), [online] 3(2 (مسلسل 10)), pp.133-146. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=112139.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 231 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی