برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقد و بررسي عناصر برنامه درسي در رويکردهاي پيشرفت گرا و محافظه کار تربيت شهروندي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت
 
چکیده: 

اين مطالعه با هدف بررسي جايگاه و چگونگي عناصر برنامه درسي در رويکردهاي مطرح تربيت شهروندي انجام شده است. اين پژوهش از نوع نظري است که در آن از رويکرد توصيفي - تفسيري در تحليل اطلاعات استفاده شده است. از مهمترين يافته هاي اين پژوهش آن است که دو رويکرد اصلي در تربيت شهروندي وجود دارد و هر رويکرد نيز دلالت هاي مهمي براي عناصر برنامه درسي دارد. اين دو رويکرد عبارتاند از: رويکرد پيشرفت گرا و رويکرد محافظه کار. در اين مقاله جايگاه و چگونگي عناصر هدف، محتوا، روشهاي تدريس و روشهاي ارزشيابي از يادگيري در اين دو رويکرد مورد تحليل و نقد قرار گرفت. با توجه به نکات و دلالت هاي مهم و مثبت رويکرد پيشرفت گرا توصيه شده است که در تدوين برنامه هاي درسي تربيت شهروندي ايران، رويکرد پيشرفت گرا مورد توجه و تاکيد بيشتري قرار گيرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یارمحمدیان، م.، و فروغی ابری، ا.، و جعفری، س.، و قلتاش، ع. (1387). نقد و بررسی عناصر برنامه درسی در رویکردهای پیشرفت گرا و محافظه کار تربیت شهروندی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 22(18-17), 27-48. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=111817



Vancouver : کپی

یارمحمدیان محمدحسین، فروغی ابری احمدعلی، جعفری سیدابراهیم، قلتاش عباس. نقد و بررسی عناصر برنامه درسی در رویکردهای پیشرفت گرا و محافظه کار تربیت شهروندی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1387 [cited 2021September24];22(18-17):27-48. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=111817



IEEE : کپی

یارمحمدیان، م.، فروغی ابری، ا.، جعفری، س.، قلتاش، ع.، 1387. نقد و بررسی عناصر برنامه درسی در رویکردهای پیشرفت گرا و محافظه کار تربیت شهروندی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 22(18-17), pp.27-48. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=111817.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 591 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی