برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1387 , دوره  22 , شماره  19 ; از صفحه 45 تا صفحه 60 .
 
عنوان مقاله: 

کرسي هاي نظريه پردازي، نقد و مناظره به منظور ارايه چارچوب ادراکي مناسب براي نظام آموزش عالي کشور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی
 
چکیده: 
هدف از اين مقاله بررسي وضعيت کرسي هاي نظريه پردازي در ايران و جهان و ارايه چارچوب ادراکي مناسب براي نظام آموزش عالي ايران به منظور نظريه پردازي و توليد علم است. اين پژوهش يک تحقيق کيفي از نوع گراندد تئوري مي باشد. روش جمع آوري داده ها با استفاده از اسناد و مدارک و مصاحبه آزاد با 30 نفر از اعضاي هيات علمي دانشگاههاي آزاد و دولتي صورت گرفت که پس از انجام مصاحبه متن آن بر روي کاغذ پياده شده و به روش 10 مرحله اي استروبرت تجزيه و تحليل شد. نتايج نشان داد، مهمترين الزامات نظريه پردازي، وجود استقلال فکري و فضاي آزادانديشي در دانشگاه از طريق برپايي كارگاههاي مختلف از قبيل تفکر خلاق، نقد سازنده و ... است. بر اين اساس صاحب کرسي با مهارتهايي همچون؛ رهبري، مديريتي، دانش پژوهي و به عنوان مهمترين حلقه اتصال در درون نظام و ارتباط با بيرون از نظام و شناسايي ظرفيت هاي موجود به عنوان عنصر اصلي در اين جايگاه نقش موثري ايفا مي نمايد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فدوی، م.، و یوسفی، ع.، و قورچیان، ن.، و گلستانی، س. (1387). کرسی های نظریه پردازی, نقد و مناظره به منظور ارایه چارچوب ادراکی مناسب برای نظام آموزش عالی کشور. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 22(19), 45-60. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=111779



Vancouver : کپی

فدوی محبوبه سادات، یوسفی علیرضا، قورچیان نادرقلی، گلستانی سیدهاشم. کرسی های نظریه پردازی, نقد و مناظره به منظور ارایه چارچوب ادراکی مناسب برای نظام آموزش عالی کشور. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1387 [cited 2021December07];22(19):45-60. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=111779



IEEE : کپی

فدوی، م.، یوسفی، ع.، قورچیان، ن.، گلستانی، س.، 1387. کرسی های نظریه پردازی, نقد و مناظره به منظور ارایه چارچوب ادراکی مناسب برای نظام آموزش عالی کشور. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 22(19), pp.45-60. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=111779.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 362 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی