برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1387 , دوره  22 , شماره  20 ; از صفحه 21 تا صفحه 48 .
 
عنوان مقاله: 

طراحي الگوي ارزشيابي برنامه درسي شيمي دوره متوسطه ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان اصفهان / دانشگاه آزاد اسلامی اراک
 
چکیده: 
علم شيمي علاوه بر برخورداري از نقش موثر در كليه شوون زندگي انساني، در رشد اقتصادي و سياسي كشور متكي به منابع طبيعي ايران جايگاه ارزنده اي دارد. از اين رو ارزشيابي وضعيت جاري برنامه درسي شيمي به منظور بررسي ميزان شايستگي و ارزش آن در تامين نيازهاي فردي و اجتماعي كاملا ضروري است.نتايج مرور منابع در دسترس نشان دهنده تمركز بيشتر پژوهش هاي ارزشيابي موجود بر تعيين ميزان توفيق برنامه ها بوده تا تعيين ارزش آنها و اين وضعيت در ايران به خصوص در ارتباط با درس شيمي كاملا محسوس است. در راستاي پر كردن اين خلا به ويژه ضرورت دستيابي به الگوهاي ارزشيابي مبتني بر شرايط فرهنگي و فلسفي بومي، هدف اين تحقيق تدوين الگوي ارزشيابي برنامه درسي شيمي مناسب براي دوره متوسطه ايران است.روش پژوهش تفسيري يا به عبارتي بررسي و تحليل نظري است. در اين رابطه از طريق مطالعات تطبيقي - با توجه به ماهيت برنامه درسي شيمي و نيز مباني فلسفي، اعتقادي و خط مشي هاي آموزش و پرورش ايران - وضعيت مطلوب عناصر سازنده برنامه يعني ملاك ها استنباط شد و اساس طراحي الگوي ملاك محور قرار گرفت. اين الگو از نظر شفافيت مفهومي، انطباق با واقعيت، جذابيت ساختاري و از جنبه اقناعي مورد ارزيابي، اصلاح و سرانجام تاييد 10 نفر از متخصصان برنامه ريزي درسي قرار گرفته است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ناطقی، ف.، و یوسفی، ع.، و یارمحمدیان، م. (1387). طراحی الگوی ارزشیابی برنامه درسی شیمی دوره متوسطه ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 22(20), 21-48. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=111744



Vancouver : کپی

ناطقی فائزه، یوسفی علیرضا، یارمحمدیان محمدحسین. طراحی الگوی ارزشیابی برنامه درسی شیمی دوره متوسطه ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1387 [cited 2021December02];22(20):21-48. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=111744



IEEE : کپی

ناطقی، ف.، یوسفی، ع.، یارمحمدیان، م.، 1387. طراحی الگوی ارزشیابی برنامه درسی شیمی دوره متوسطه ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 22(20), pp.21-48. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=111744.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 263 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی