برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

آمادگي خودراهبري در يادگيري و سبك‎هاي يادگيري در دانشجويان پرستاري دانشگاه علوم پزشكي اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه آزاد، واحد فلاورجان، بلوار دانشگاه، فلاورجان، اصفهان
 
چکیده: 

مقدمه: با توجه به پيچيدگي و تغيير در روال توسعه حرفه پرستاري، خودراهبري در يادگيري در دو تا سه دهه اخير در آموزش پرستاري مورد توجه قرار گرفته است. رابطه بين خودراهبري در يادگيري و سبك هاي يادگيري، در موقعيت هاي يادگيري گوناگون، قابل كشف است. اين پژوهش با هدف تعيين ميزان آمادگي خودراهبري در يادگيري و شناسايي سبك هاي يادگيري دانشجويان پرستاري و ارتباط اين دو مفهوم با همديگر صورت پذيرفت.
روش ها: در مطالعه اي توصيفي در سال 1385، تعداد 178 نفر از دانشجويان رشته پرستاري در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري تخصصي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان به شيوه تصادفي طبقه اي انتخاب گرديدند. ابزار گردآوري داده ها سه پرسشنامه دموگرافيك، مقياس آمادگي خودراهبري در يادگيري گاگليمينو و پرسشنامه سبك هاي يادگيري كلب بود. تجزيه و تحليل داده هاي پژوهش با نرم افزار
SPSS و روش هاي آمار توصيفي و استنباطي انجام شد.
نتايج: ميزان آمادگي خودراهبري در يادگيري، در اكثريت واحدهاي مورد پژوهش در سطح زياد و سبك يادگيري غالب، سبك انطباق يابنده بود. انجام آزمون آماري، رابطه معناداري را بين دو متغير اصلي نشان نداد.
نتيجه گيري: با توجه به بالا بودن ميزان آمادگي خودراهبري در يادگيري در درصد قابل توجهي از دانشجويان و غالب بودن يك سبك در بين اكثريت آنان، انطباق و سازگاري روش هاي ياددهي با اين مشخصه هاي يادگيري در دانشجويان پيشنهاد مي گردد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صفوی، م.، و شوشتری زاده، ش.، و محمودی، م.، و یارمحمدیان، م. (1389). آمادگی خودراهبری در یادگیری و سبک‎های یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(1 (پیاپی 25)), 27-36. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=111443



Vancouver : کپی

صفوی محبوبه، شوشتری زاده شهناز، محمودی محمود، یارمحمدیان محمدحسین. آمادگی خودراهبری در یادگیری و سبک‎های یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389 [cited 2021October16];10(1 (پیاپی 25)):27-36. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=111443



IEEE : کپی

صفوی، م.، شوشتری زاده، ش.، محمودی، م.، یارمحمدیان، م.، 1389. آمادگی خودراهبری در یادگیری و سبک‎های یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 10(1 (پیاپی 25)), pp.27-36. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=111443.



 

 
بازدید یکساله 105 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی