برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي نظرات دانش آموختگان دوره کارشناسي پرستاري درخصوص محتوي برنامه آموزش پرستاري مقطع کارشناسي پيوسته پرستاري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

زمينه و هدف: پيشرفت سريع علم و تکنولوژي و در راستاي آن تغيير در نيازهاي جامعه و فراگيران، لزوم بازنگري در برنامه هاي آموزشي از جمله آموزش پرستاري را اجتناب ناپذير نموده است. انجام تغيير در محتوي دروس پرستاري و ارایه نظرات اصلاحي در اين زمينه بدون انجام يک بررسي همه جانبه و دقيق امکان پذير نخواهد بود. اين مطالعه به منظور تعيين نظرات دانش آموختگان دوره کارشناسي پرستاري در خصوص محتوي برنامه آموزش پرستاري مقطع کارشناسي پيوسته پرستاري انجام شده است.
روش و ابزار: اين مطالعه از نوع توصيفي و مقطعي مي باشد که در آن 101 نفر از پرستاران شاغل در بيمارستانهاي دانشکده علوم پزشکي سبزوار از طريق پرسشنامه اي که در خصوص اهداف طرح تدوين گرديده بود مورد سوال قرار گرفتند. اطلاعات جمع آوري شده با استفاده از نرم افزارآماري  (spss)مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند.
نتايج: بر اساس يافته هاي اين مطالعه ميانگين سني واحدهاي مورد مطالعه 3/28 با انحراف معيار 7/4 سال و به طور متوسط 3/5 سال سابقه کار داشتند. از نظر سطح تحصيلات کليه واحدها داراي مدرک کارشناسي پرستاري بودند. بر اساس يافته هاي اين مطالعه درس پرستاري داخلي جراحي با ميانگين 56/3 از 4 نمره داراي بيشترين کاربرد در پرستاري و درس متون اسلامي با ميانگين 87/1 داراي کمترين کاربرد در پرستاري است. همچنين درس پرستاري بهداشت جامعه با ميانگين 76/3 داراي بيشترين تناسب و درس زبان تخصصي با ميانگين 38/2 داراي کمترين تناسب تعداد واحد با نياز پرستار مي باشد. بدين معني که تعداد واحد در نظر گرفته شده براي زبان تخصصي بسيار کم بوده و متناسب با نياز نمي باشد.
نتيجه گيري: با توجه به يافته هاي اين مطالعه در خصوص کاربرد دروس عمومي در پرستاري به نظر مي رسد اساتيد محترم دروس مذکور بايستي به شکل ملموس تري نقش دروس فوق را درحرفه پرستاري تبيين نموده و خود نيز اطلاعات بيشتري از ماهيت حرفه پرستاري داشته باشند.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جعفرزاده فخاری، م.، و حیدری، ع. (1384). بررسی نظرات دانش آموختگان دوره کارشناسی پرستاری درخصوص محتوی برنامه آموزش پرستاری مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)), 0-0. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=110993



Vancouver : کپی

جعفرزاده فخاری مهدی، حیدری عباس. بررسی نظرات دانش آموختگان دوره کارشناسی پرستاری درخصوص محتوی برنامه آموزش پرستاری مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1384 [cited 2021September24];5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=110993



IEEE : کپی

جعفرزاده فخاری، م.، حیدری، ع.، 1384. بررسی نظرات دانش آموختگان دوره کارشناسی پرستاری درخصوص محتوی برنامه آموزش پرستاری مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)), pp.0-0. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=110993.



 

 
بازدید یکساله 201 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی