برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ميزان رضايتمندي کارورزان از کارگاههاي آموزش مهارتهاي باليني برگزار شده در مرکز مهارتهاي باليني دانشگاه علوم پزشکي کاشان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

زمينه و هدف: رضايتمندي فراگيران از يک فرآيند آموزشي نشانه موثر بودن تمام حيطه هاي آموزشي ميباشد. کسب مهارتهاي باليني به شکل عملي و مناسب، يک فرايند کليدي در آموزش دانشجويان پزشکي محسوب ميشود.هدف از انجام اين تحقيق بررسي رضايتمندي کارورزان شرکت کننده در کارگاههاي آموزش مهارتهاي باليني بود.
روش و ابزار: اين مطالعه توصيفي بر اساس نظرسنجي و خود ارزيابي 85 کارورز شرکت کننده در 5 کارگاه آموزش مهارت باليني که در سالهاي 83-82 در مرکزمهارتهاي باليني کاشان برگزار گرديده بود صورت گرفت. جمع آوري داده ها با استفاده از پرسشنامه و مقياس ليکرت انجام گرفت و نتايج مورد تجزيه وتحليل آماري قرار گرفتند.
نتايج: در کل ميزان رضايتمندي کارورزان از نحوه برگزاري کارگاهها بترتيب 7/81%، 1/81%، 4/73%، 4/67%، 5/ 66%، 9/70بود.
نظرات کارورزان در مورد مديريت اجرايي، امکانات آموزشي و مانکن ها، مدت زمان کارگاه، کيفيت تدريس مدرسين، جزوات آموزشي ارایه شده در کارگاه و فضاي فيزيکي کارگاهها بترتيب عبارت بود از: 2/83%، 4/75%، 4/66%، 5/76، 4/79%، 4/74% نظر کارورزان در مورد تاثير کارگاه در افزايش توانايي آنان درانجام مهارتهاي آموزش داده شده عبارت بود از: پونکسيون لومبر3/69%، احيا و انتوباسيون 42/70%، سوند ادراري 23/61%، NG tube6/62% ا، فتالموسکوپي 82/46%، اتوسکوپي 20/46%، پاپ اسمير 3/77%، گذاشتن %74/4IUD، انجام53/4ECG %، 54/72ABG%، خونگيري 54/51%، تزريقات 50/8%، بخيه.
نتيجه گيري: در کليه موارد درصد رضايتمندي و ميزان تاثير کارگاهها در توانايي انجام مهارتها از نظر کارورزان بيش از 50% ميباشد. کارگاههاي آموزش باليني ميتواند گامي در جهت فراگيري مهارتهاي باليني پيش از تماس با بيمار بمنظور کاهش آسيب فيزيکي به بيماران و افزايش اعتماد بنفس و کاهش تنش روحي رواني دانشجويان باشد.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مومن هروی، م.، و فخاریان، ا. (1384). بررسی میزان رضایتمندی کارورزان از کارگاههای آموزش مهارتهای بالینی برگزار شده در مرکز مهارتهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی کاشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)), 0-0. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=110952



Vancouver : کپی

مومن هروی منصوره، فخاریان اسماعیل. بررسی میزان رضایتمندی کارورزان از کارگاههای آموزش مهارتهای بالینی برگزار شده در مرکز مهارتهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی کاشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1384 [cited 2021October20];5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=110952



IEEE : کپی

مومن هروی، م.، فخاریان، ا.، 1384. بررسی میزان رضایتمندی کارورزان از کارگاههای آموزش مهارتهای بالینی برگزار شده در مرکز مهارتهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی کاشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)), pp.0-0. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=110952.



 

 
بازدید یکساله 88 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی