برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي مقايسه ايي استفاده از دفترچه ثبت مهارتهاي عملکردي و روش چک ليست در ارزيابي کارورزي باليني دانشجويان مامايي در دانشکده پرستاري و مامايي حضرت زينب (س) لاهيجان سال 1383

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* لاهیجان، دانشکده پرستاری و مامایی حضرت زینب (س)
 
چکیده: 

زمينه و هدف: دوره هاي کارآموزي و کارورزي در شکل دهي مهارتهاي اساسي و توانمندي هاي حرفه ايي دانشجويان پرستاري و مامايي نقش اساسي دارد. عوامل متعددي بر پيشرفت آموزش باليني موثر است، از آن ميان ارزشيابي دانشجو توسط مربي و بازخورد مناسب به او مي باشد.
خود ارزيابي دانشجويان در عرصه کارآموزي باليني با استفاده از دفترچه ثبت مهارتهاي باليني و مقايسه آن با ارزيابي سنتي استفاده از چک ليست مي باشد و نيز تعيين رضايت مندي دانشجويان با استفاده از اين روش مي باشد.
روش و ابزار: اين مطالعه، يک تحقيق توصيفي– تحليلي بوده و تعداد نمونه 21 دانشجوي ترم چهارم کارداني مامايي بوده که نمرات ارزيابي آنان با استفاده از دفترچه ثبت مهارتهاي باليني (در 11 حوزه) و چک ليست در نيم سال اول 83 با هم مقايسه شد. براي آناليز داده ها از برنامه Excel و از آمار استنباطي استفاده شد. نتايج بصورت جداولي تنظيم و ضميمه اصل مقاله مي باشد.
نتايج: ميانگين نمره کسب شده با دفترچه ثبت مهارتهاي باليني 33/16 در مقابل 88/17 که از ارزيابي چک ليست بدست آمده بود. بيشترين مهارت انجام شده در طي ترم متعلق به تحويل بخش و انجام مانورهاي لئوپلد و کمترين مهارت در حوزه آمنيوتومي و سپس ترميم اپيزياتومي بود. کليه دانشجويان از روند ارزيابي ثبت مهارتها کاملا راضي بودند.
نتيجه گيري : نمرات کسب شده ازازريابي سنتي بيشتر از روش ثبت مهارتها مي باشد.(P=0.01)
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

آژ، ن. (1384). بررسی مقایسه ایی استفاده از دفترچه ثبت مهارتهای عملکردی و روش چک لیست در ارزیابی کارورزی بالینی دانشجویان مامایی در دانشکده پرستاری و مامایی حضرت زینب (س) لاهیجان سال 1383. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)), 0-0. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=110281



Vancouver : کپی

آژ نضال. بررسی مقایسه ایی استفاده از دفترچه ثبت مهارتهای عملکردی و روش چک لیست در ارزیابی کارورزی بالینی دانشجویان مامایی در دانشکده پرستاری و مامایی حضرت زینب (س) لاهیجان سال 1383. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1384 [cited 2021July30];5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=110281



IEEE : کپی

آژ، ن.، 1384. بررسی مقایسه ایی استفاده از دفترچه ثبت مهارتهای عملکردی و روش چک لیست در ارزیابی کارورزی بالینی دانشجویان مامایی در دانشکده پرستاری و مامایی حضرت زینب (س) لاهیجان سال 1383. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)), pp.0-0. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=110281.



 

 
بازدید یکساله 79 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی