برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثر گيرنده هاي آدرنرژيک آلفا-2 هيپوکامپ پشتي بر يادگيري وابسته به وضعيت القا شده با WIN55,212-2

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اردبیل، اردبیل، ایران
 
چکیده: 
زمينه و هدف: کانابينوئيدها جزء داروهاي مقلد حالات رواني مي باشند که اثرات متنوعي را در بسياري از گونه ها ايجاد مي كنند. در اين مطالعه، اثر تزريق دوطرفه داروهاي آدرنرژيک آلفا-2 به داخل CA1 موش هاي صحرايي نر بر روي يادگيري وابسته به وضعيت WIN55,212-2 مورد بررسي قرار گرفت.روش بررسي: در اين مطالعه تجربي از موش صحرايي نر نژاد ويستار با وزن تقريبي۲5۰-۲0۰ گرم استفاده شد. کانول گذاري دوطرفه در ناحيه CA1 هيپوکامپ پشتي انجام گرديد، و موش ها در دستگاه يادگيري اجتنابي مدلStep-Down  آموزش داده شدند. 24 ساعت بعد از آموزش در روز آزمون تاخير حيوانات در پايين آمدن از سکو اندازه گيري شد.يافته ها: تزريق پس از آموزشWIN55,212-2 ، (0.25، 0.5 ميكروگرم به ازاي هر موش) به CA1 باعث تخريب حافظه شد. فراموشي القا شده با تزريق بعد از آموزش WIN55,212-2 (0.5 ميكروگرم به ازاي هر موش) با تزريق همان مقدار WIN55,212-2 قبل از آزمون اصلاح گرديد، که به اين حالت يادگيري وابسته به وضعيت گفته مي شود. تزريق پيش از آزمون کلونيدين (0.5، 0.75 ميكروگرم به ازاي هر موش) به ناحيه CA1 باعث بهبود حافظه تخريب شده با تزريق پس از آموزش WIN55,212-2 (0.5 ميكروگرم به ازاي هر موش) شد، در صورتي که تزريق يوهمبين (1 ميكروگرم به ازاي هر موش) 2 دقيقه قبل از WIN55,212-2 (0.5 ميكروگرم به ازاي هر موش) روز آزمون، يادگيري وابسته به وضعيت WIN55,212-2 را مهار كرد.نتيجه گيري: نتايج اين مطالعه نشان داد كه گيرنده هاي آدرنرژيک آلفا-2 هيپوکامپ پشتي، نقش مهمي در فراموشي القا شده با WIN55,212-2 و يادگيري وابسته به وضعيت WIN55,212-2 دارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

پیری، م.، و مشفق، ا.، و عریان، ش.، و زرین دست، م. (1389). اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-2 هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55,212-2. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم, 4(3 (پی در پی 15)), 29-36. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=110276



Vancouver : کپی

پیری مرتضی، مشفق اعظم، عریان شهربانو، زرین دست محمدرضا. اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-2 هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55,212-2. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم. 1389 [cited 2021December05];4(3 (پی در پی 15)):29-36. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=110276



IEEE : کپی

پیری، م.، مشفق، ا.، عریان، ش.، زرین دست، م.، 1389. اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-2 هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55,212-2. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم, [online] 4(3 (پی در پی 15)), pp.29-36. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=110276.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 75 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی