برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تلفيق، راهبردي مناسب براي تدوين برنامه درسي چندفرهنگي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اسلامشهر
 
چکیده: 

براساس نتايج اين پژوهش، مشخص شد که برنامه درسي آموزش عالي کشور به سبب مغفول بودن سياست قومي و چند فرهنگي در ايران، الگو و راهکاري در زمينه برنامه درسي چند فرهنگي ندارد. از طرفي، به کار بستن نتايج پژوهش ها درباره الگوي پيشنهادي چند فرهنگي و سياست قومي مناسب ايران نيز در هاله اي از ابهام و عدم قطعيت، گزارش شده است. اين موضوعات، ضمن محروم کردن برنامه هاي درسي از صفاتي مثل چالاکي، تنوع و تکثر، موانعي را نيز در برابر بين المللي کردن برنامه درسي آموزش عالي ايران ايجاد کرده است. در روبه روشدن با اين مساله، متخصصان اين حوزه از دانش، با چالش هايي مواجه شده اند و سياست گذاران آموزش عالي نيز چاره اي جز ورود به اين بحث ندارند.
براي رهايي از اين وضعيت، سکون و پاسخگويي به اين نياز معرفتي و اجتماعي و پرهيز از يک سونگري به مفهوم چند فرهنگي، رويکرد ميان رشته اي و تلفيق، به عنوان راهبرد مناسب، معرفي و اَشکال برنامه ريزي تلفيقي چند رشته اي متقاطع و برنامه ريزي چندرشته اي متکثر، براي طراحي رشته برنامه درسي چندفرهنگي پيشنهاد شده است
.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عراقیه، ع.، و فتحی واجارگاه، ک.، و فروغی ابری، ا.، و فاضلی، ن. (1388). تلفیق, راهبردی مناسب برای تدوین برنامه درسی چندفرهنگی. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی, 2(1 (پیاپی 5)), 149-165. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=109364



Vancouver : کپی

عراقیه علیرضا، فتحی واجارگاه کوروش، فروغی ابری احمدعلی، فاضلی نعمت اله. تلفیق, راهبردی مناسب برای تدوین برنامه درسی چندفرهنگی. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی. 1388 [cited 2021September19];2(1 (پیاپی 5)):149-165. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=109364



IEEE : کپی

عراقیه، ع.، فتحی واجارگاه، ک.، فروغی ابری، ا.، فاضلی، ن.، 1388. تلفیق, راهبردی مناسب برای تدوین برنامه درسی چندفرهنگی. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی, [online] 2(1 (پیاپی 5)), pp.149-165. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=109364.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 383 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی