نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1387 , دوره  19 , شماره  10-ب ; از صفحه 119 تا صفحه 128 .
 
عنوان مقاله: 

رويكردي نو به آموزش طراحي معماري ارايه مدلي آموزشي بر مبناي CAAD-PBL

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
چالش هاي موجود ما بين آموزش و حرفه معماري خبر از نقصان و ناكارآمدي نظام و روش هاي آموزشي مدارس معماري مي دهد. پژوهش هاي بسياري در اين زمينه صورت گرفته و روش ها و تئوري هاي مختلف آموزشي در اين راستا بيان و بمورد اجرا گذاشته شده اند. از طرفي مشاهده مي گردد قابليت ها و امكاناتي كه امروزه سيستم هاي نرم افزاري و سخت افزاري پيشرفته كامپيوتري در اختيار نظام هاي آموزشي قرار مي دهند، ضرورت تجديد نظر نسبت به آموزش و خصوصا آموزش معماري را اجتناب ناپذير كرده است. PBL يك راهبرد جديد آموزشي است كه در بسياري از مراكز آموزشي جهان و ايران مورد توجه و مطالعه قرار گرفته است. اين راهبرد مي تواند پاسخ مناسبي به اين چالش ها باشد. از طرفي گسترش بيش از بيش CAAD و قابليت هاي غيرقابل انكار آن در عرصه معماري نه تنها انگيزه و جاذبه روز افزوني براي استفاده دانشجويان بهمراه داشته، بلكه عكس العمل هاي متفاوتي را نيز در محيط هاي آموزشي سبب گرديده است. هدف از اين مقاله ارايه مدلي نو و واقع گرايانه براي آموزش طراحي معماري است كه با استفاده از تلفيق CAAD و روش PBL حاصل مي گردد. بدين منظور تلاش گرديده ابتدا ارزيابي و شناسايي صحيحي از فضاي آموزشي موجود معماري كشور بعمل آيد. سپس رويكردها و ديدگاه هاي مختلف آموزش معماري بررسي و تحليل گردند. از آنجا كه بحث هاي محوري اين مقاله بر مبناي تلفيق PBL و CAAD قرار گرفته است بنابراين ايجاب مي نمايد كه از اين دو، تعريف و تصويري روشن ارايه شود و ارتباط آنها در حد امكان با موضوع طراحي و آموزش معماري تشريح گردد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مظفر، ف.، و اخلاصی، ا. (1387). رویکردی نو به آموزش طراحی معماری ارایه مدلی آموزشی بر مبنای CAAD-PBL. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی), 19(10-ب), 119-128. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=108027



Vancouver : کپی

مظفر فرهنگ، اخلاصی احمد. رویکردی نو به آموزش طراحی معماری ارایه مدلی آموزشی بر مبنای CAAD-PBL. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی). 1387 [cited 2022August19];19(10-ب):119-128. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=108027



IEEE : کپی

مظفر، ف.، اخلاصی، ا.، 1387. رویکردی نو به آموزش طراحی معماری ارایه مدلی آموزشی بر مبنای CAAD-PBL. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی), [online] 19(10-ب), pp.119-128. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=108027.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 298 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی