برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1388 , دوره  - , شماره  1 ; از صفحه 27 تا صفحه 41 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير تمرين بدني و ذهني بر يادگيري حرکتي دانش آموزان عقب مانده ذهني آموزش پذير

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 

هدف از اين تحقيق، بررسي و مقايسه تاثير شيوه هاي مختلف تمرين بدني و ذهني بر يادگيري مهارت شوت بسکتبال بود. به منظور تحقق اهداف 40 نفر از دانش آموزان عقب مانده ذهني آموزش پذير مبتدي مقطع راهنمايي استان تهران به صورت تصادفي انتخاب شده و بر اساس نمره هاي پيش آزمون و بهره هوشي در 5 گروه 8 نفري همگن سازماندهي شدند. پس از توجيه کلي در مورد چگونگي انجام تمرينات مربوط، آزمودني ها تمرينات خود را به مدت 8 هفته، هر هفته 3 جلسه و هر جلسه به تعداد 30 تکرار انجام دادند. جمع آوري اطلاعات لازم در زمينه چگونگي وضعيت و پيشرفت آزمودني ها در مهارت ملاک، با استفاده از آزمون پرتاب آزاد بسکتبال از نقطه پنالتي صورت گرفت. تجزيه و تحليل داده ها که با استفاده از آزمون آماري K-s، t همبسته، تحليل واريانس يکطرفه و آزمون تعقيبي توکي انجام شد، نشان داد که تمرين بدني و ذهني بر يادگيري حرکتي دانش آموزان عقب مانده ذهني تاثير معني داري داشته است و تمرين بدني که تمرين ذهني دنبال شود، به بيشترين ميزان يادگيري منجر مي شود. ازاين رو، نتايج تحقيق نشان مي دهد ترکيب تمرين بدني و تمرين ذهني در افراد کم توان ذهني به بيشترين ميزان يادگيري منجر مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حمایت طلب، ر.، و موحدی، ا. (1388). تاثیر تمرین بدنی و ذهنی بر یادگیری حرکتی دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت), -(1), 27-41. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=107689



Vancouver : کپی

حمایت طلب رسول، موحدی احمدرضا. تاثیر تمرین بدنی و ذهنی بر یادگیری حرکتی دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت). 1388 [cited 2021May16];-(1):27-41. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=107689



IEEE : کپی

حمایت طلب، ر.، موحدی، ا.، 1388. تاثیر تمرین بدنی و ذهنی بر یادگیری حرکتی دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت), [online] -(1), pp.27-41. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=107689.



 

 
بازدید یکساله 524 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی