نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي نحوه ارزشيابي دانشجويان توسط اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، رحمتیه، شهرکرد، ایران
 
چکیده: 
زمينه و هدف: ارزشيابي موثر يكي از مهمترين اركان برنامه ريزي آموزشي محسوب گرديده و نه تنها در تمايز دانشجويان نقش بسزايي دارد، بلكه به مدرس نيز در ارزيابي فعاليت هاي خود كمك مي كند. هدف اين مطالعه بررسي نحوه ارزشيابي دانشجويان توسط اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهر كرد در سال تحصيلي 87-86 بود.روش كار: در اين مطالعه توصيفي، جامعه و نمونه پژوهش، تعداد 122 نفر از اعضاي هيات علمي بودند. ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه خود ساخته اي بود كه جهت تعيين روايي آن از نظرات كارشناسان و براي تعيين پايايي آن از ضريب آلفا كرونباخ (0.79) استفاده گرديد.يافته ها: نتايج نشان داد كه 69.4 درصد از واحدهاي مورد پژوهش از ارزشيابي تكويني و پاياني و 16.2 درصد از ارزشيابي پاياني استفاده مي كردند. بيشترين آزمون هاي مورد استفاده، آزمون تشريحي و چند گزينه اي بود. 88.3 درصد افراد مهمترين ملاك ارزشيابي دانشجو را آزمون پايان ترم دانسته و 38.2 درصد موافق انجام آزمون ميان ترم بودند.نتيجه گيري: با توجه به نمره ارزشيابي و زمان طرح سوالات، برگزاري آزمون ميان ترم و انتخاب سوالات امتحاني در زمان تدوين طرح درس پيشنهاد مي گردد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

دل آرام، م.، و فروزنده، ن. (1389). بررسی نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), 7(1), 51-56. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=107520



Vancouver : کپی

دل آرام معصومه، فروزنده نسرین. بررسی نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION). 1389 [cited 2022August12];7(1):51-56. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=107520



IEEE : کپی

دل آرام، م.، فروزنده، ن.، 1389. بررسی نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), [online] 7(1), pp.51-56. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=107520.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 123 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی