نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1384 , دوره  1 , شماره  2 ; از صفحه 139 تا صفحه 147 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ويژگي هاي خانوادگي آنان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* اصفهان، خیابان هزار جریب، دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 
اين پژوهش به بررسي رابطه بين انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ويژگي هاي خانوادگي آنان مي پردازد. هدف آن، تعيين رابطه و سهم نسبي هر يک از متغيرهاي خانوادگي در تبيين انگيزش پيشرفت تحصيلي است. به همين منظور180 نفر آزمودني به طور تصادفي از جامعه دانش آموزان دوره متوسطه آموزش و پرورش شهر اصفهان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. نتايج بدست آمده حاکي از آن است که از بين عوامل خانوادگي مرتبط با انگيزش پيشرفت تحصيلي، انتظار والدين از موفقيت فـرزندان 28/0، شيوه فرزندپروري مقتدرانه 26/0و ساخت خانواده (مدرن هاي طبيعي در خانواده) 16/0 تبيين کننده انگيزش پيشرفت تحصيلي هستند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عابدی، ا.، و عریضی سامانی، س. (1384). بررسی رابطه انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگی های خانوادگی آنان. خانواده پژوهی, 1(2), 139-147. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=106625



Vancouver : کپی

عابدی احمد، عریضی سامانی سیدحمیدرضا. بررسی رابطه انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگی های خانوادگی آنان. خانواده پژوهی. 1384 [cited 2022August19];1(2):139-147. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=106625



IEEE : کپی

عابدی، ا.، عریضی سامانی، س.، 1384. بررسی رابطه انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگی های خانوادگی آنان. خانواده پژوهی, [online] 1(2), pp.139-147. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=106625.



 

 
بازدید یکساله 597 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی