نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارتباط سبك يادگيري با خودكارآمدي در دانشجويان كشاورزي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
هدف كلي اين تحقيق توصيفي- همبستگي بررسي ارتباط سبك يادگيري با خودكارآمدي در دانشجويان كشاورزي بود. جامعه آماري اين پژوهش، دانشجويان كارشناسي سال آخر دانشكده كشاورزي دانشگاه رازي بودند (N=200) كه تعداد 130 نفر از آنان براساس جدول «كرجسي» و «مورگان» با روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. براي گردآوري اطلاعات از آزمون گروهي بازيافت تصاوير پنهان و مقياس خودكارآمدي عمومي «شوارزر» استفاده شد. براساس يافته ها، سبك يادگيري دانشجويان كشاورزي به طور ميانگين وابسته به محيط و ميزان خودكارآمدي آنها كمتر از حد متوسط است. بين سبك يادگيري با خودكارآمدي دانشجويان رابطه مثبت و معناداري وجود دارد؛ همچنين تفاوت ميان دانشجويان دختر و پسر در هر يك از زمينه هاي باور به خودكارآمدي و سبك هاي يادگيري معنادار است، اما بين باور به خودكارآمدي دانشجويان رشته هاي مختلف دانشكده كشاورزي، تفاوت معناداري وجود ندارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علی بیگی، ا.، و اطهری، ز. (1386). ارتباط سبک یادگیری با خودکارآمدی در دانشجویان کشاورزی. پژوهش در نظام های آموزشی, 1(2-3), 77-89. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=105763



Vancouver : کپی

علی بیگی امیرحسین، اطهری زهرا. ارتباط سبک یادگیری با خودکارآمدی در دانشجویان کشاورزی. پژوهش در نظام های آموزشی. 1386 [cited 2022August11];1(2-3):77-89. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=105763



IEEE : کپی

علی بیگی، ا.، اطهری، ز.، 1386. ارتباط سبک یادگیری با خودکارآمدی در دانشجویان کشاورزی. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 1(2-3), pp.77-89. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=105763.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 167 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی